Geheugen 1:1 laten lopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluRay

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Hallo ,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn geheugen 1:1 kan laten lopen want ik wil graag overclocken

MVG BluRay

Hallo ,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn geheugen 1:1 kan laten lopen want ik wil graag overclocken

MVG BluRay

om over te klokken , moet je moederbord het wel allemaal aankunnen,
wat voor een cpu/werkgeheugen/mobo/biosversie heb je? je kunt ook een paar foto's maken van je bios, maar geheugen 1:1 laten lopen is neit zo moeilijk ALS je moederbord het ondersteund, vaak neit , maar soms wel. een goeie tip is veel heel veel tutorials doorlezen of bekijken op youtube.com

MSI P7N SLI Platinum , OCZ 2GB 800Mhz SLI Ready , E8400 3,00 ghz
ik heb al 1 keer de processor op 3,6 gehad maar dan kreeg ik een blue screen onder windows
en ik heb de laatste bios versie v1.1
en timings van Geheugen heb ik van 5-5-5-15 naar 4-4-4-12 gedaan!

Laatst bewerkt:
ah ok, dus je hebt er in ieder geval wel wat verstand van, maar kun je me een paar screens geven van je bios, waar je je cpu overklokt, dan kan ik eens kijken bij je ram snelheid, als je het kunt kiezen moet je de fsb snelheid delen door 4 , dus vb 1333:4=333mhz, dat is hoogstwaarschijnlijk die wat je verhoogt bij het overklokken, maar om bij 333mhz het geheugen 1:1 te laten lopen, moet je die 333 keer 2 doen, dat is 666mhz, eigenlijk 667, en als je de ram dan op 667 laat lopen heb je het geheugen 1:1

maar het blauwe scherm op 3,6ghz is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat de onboard koeling van je moederbord niet goed genoeg is, en je kunt ook niet hoger dan 3,6 omdat je dan al op 1600 loopt wat het maximum is

Laatst bewerkt door een moderator:
maar het blauwe scherm op 3,6ghz is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt doordat de onboard koeling van je moederbord niet goed genoeg is, en je kunt ook niet hoger dan 3,6 omdat je dan al op 1600 loopt wat het maximum is

dat weet ik , want als ik hoger ga dan 1600 dan krijg ik geen eens beeld
maar ja als ik onder de 1600 zit dan loopt het syteem vast in windows heb ook 1 keer meegemaakt dat hij vast liep onder opstarten en onder COD4 krijg ik een bluescreen en één keer in windows,
verder gebruik ik standaart koeler van de E8400 omdat die goed genoeg is , IDLE rond de 30 graden en Stressed rond de 48 graden
verder heb ik 2 koelers die lucht naar binnen zuigen en 1 naar buiten

Laatst bewerkt:
Oke , maar ik heb toch genoeg koeling ??
geheugen hoe moet ik dat dan doen , ik heb ze maar 1 keer op 1:1 gekregen door over teclocken naar 1500 als het goed is....

Laatst bewerkt:
Oke , maar ik heb toch genoeg koeling ??
geheugen hoe moet ik dat dan doen , ik heb ze maar 1 keer op 1:1 gekregen door over teclocken naar 1500 als het goed is....
laatste zin ook meegenomen ?

kun je een plaatje geven, bij het clocken van de ramgeheugen, kan ik eens kijken

daar waar je memory clock : 800 ziet staan, als je die veranderd in 667 staat je geheugen 1:1, als je gaat overclocken moet je die natuurlijk ook mee-verhogen

ok en als ik me FBS naar 1600 Opkrik
op hoeveel Mega Hertz moet me Geheugen dan staan ?

1600:4=400 400x2=800 , dus 800mhz, dat komt dus perfect uit voor je huidige ram geheugen

vcore is alleen nodig als je fouten krijgt,
je gaat overclocken in stapjes, en bij iedere stap ga je stressen, een uur of 2 met ORTHOS , als er geen fout is ga je verder, en verder, en wanneer je doel hebt bereikt ga je geen 2 uur, maar minimaal 4 uur stessen ( hoe langer hoe beter ) als er dan nog geen fouten zijn is hij stabiel, zijn er fouten dan ga je je vcore met een hele kleine stap verhogen, zijn er dan geen fouten meer ga je verder met het overklokken, zijn er wel nog fouten doe je je vcore nog een heel klein beetje omhoog,
en hou je temps in de gaten, door vcore te verhogen kan de temp flink stijgen, als je niet boven de 70graden komt zit je goed, 70 graden max dus.
veel succes

grtz Arno

vcore is alleen nodig als je fouten krijgt,
je gaat overclocken in stapjes, en bij iedere stap ga je stressen, een uur of 2 met ORTHOS , als er geen fout is ga je verder, en verder, en wanneer je doel hebt bereikt ga je geen 2 uur, maar minimaal 4 uur stessen ( hoe langer hoe beter ) als er dan nog geen fouten zijn is hij stabiel, zijn er fouten dan ga je je vcore met een hele kleine stap verhogen, zijn er dan geen fouten meer ga je verder met het overklokken, zijn er wel nog fouten doe je je vcore nog een heel klein beetje omhoog,
en hou je temps in de gaten, door vcore te verhogen kan de temp flink stijgen, als je niet boven de 70graden komt zit je goed, 70 graden max dus.
veel succes

grtz Arno

Oke , als ik daar een s geduld voor krijg ga ik het doen deze week hopelijk nog...
bedankt en ik hou je op de hoogte
ik ga nu pitten weltrusten!

ok goodnight:P, je kunt het wel doen in stapjes van 100mhz, dus van 1333->1444->1555->1600 , maar vergeet niet steeds te berekenen wat je ram moet zijn om 1:1 te lopen, dat is dus de FSB delen door 4 en dat keer 2 , dus bij 1444 is dat 1444/4=361 361x2=722mhz

Laatst bewerkt:
oke , Processor loopt nu stabiel op 3,6Ghz
op 4,0 ghz geeft hij nog wat problemen
komt voor de voltage's
maar die staan nu goed voor 3,6 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan