geheugen begrenzen in win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik wil 1 Gb RAM in mijn pc stoppen. Ik heb een dualboot met win98 en xp. Nu kan win98 niet met meer dan 512 Mb RAM overweg en xp wel. Is er een programma of een instelling waarmee ik de gebruikte hoeveelheid werkgeheugen in win98 tot 512 Mb kan beperken?

Volgens mij gebruikt W98 tot 512 mB ongeacht hoeveel je er in hebt gestopt. Naar mijn idee hoef je dus niks te doen. Kan me vergissen hoor.

Met meer dan 512 Mb blijft win98 rebooten. Dus ik zal iets moeten aanpassen want ik wil xp wel op 1 Gb laten lopen.

Blijft rebooten... hum. Dat weet ik ook niet. Maar andere vraag, zomaar uit belangstelling: waarom wil je eigenlijk W98 nog gebruiken?

:D Omdat ik de eenvoud en de functionaliteit van dat os toch wel een van de betere vind. Bovendien werkt nog steeds niet alles op xp en op win98 wel.

Zo gauw ik de tijd heb gehad om het geheugen in te bouwen, laat ik het je weten.

Nee, helaas... Het zette alleen mijn virtueel geheugen op 0. Mijn werkgeheugen blijft onveranderd. Iemand nog suggesties?

Nee, helaas... Het zette alleen mijn virtueel geheugen op 0. Mijn werkgeheugen blijft onveranderd. Iemand nog suggesties?

Microsoft kan het dak op :D

Ik ben er via tweakers achtergekomen dat je ook start/run/msconfig kan doen, dan advanced en dan limit tot xxx Mb. Hatsekidee. Ik heb het nog niet getest, maar dat ga ik wel zeer snel doen.

Hoe kinderlijk eenvoudig kan een oplossing zijn :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan