geheugen bij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JozLaan

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Mij computer bestaat uit een Gigabyte MB K8VT800 Pro S754 /AGP/DDR400 moederbord met een AMD Athlon (tm) 64 processor 3000+, 1x Adata geheugen 512MB DDR400 Retail, wilde een dezelfde module er bij plaatsen, power on, scherm geeft zwart beeld, haal ik de module er uit computer start gewoon op. mijn eerste module zit in het eerste bankje. Heb het moederbord en de geheugen modules al vernieuwd. Heb in de bios gekeken of ik wat moet om zetten, maar hier niks kunnen vinden, wie weet hier een oplossing voor. :confused:
Gr,
Joz

hey, ik heb exact hetzelfde moederbord :thumb:
alleen een 3100 cpu.

Wil je iets duidelijker zijn?
je zegt nl in de laatste zin dat je het moederbord en modules al hebt vervangen. Betekent dat je een nieuwe mobo hebt? zelfde type ddram?
en je systeem laat geen bios zien?

hey, ik heb exact hetzelfde moederbord :thumb:
alleen een 3100 cpu.

Wil je iets duidelijker zijn?
je zegt nl in de laatste zin dat je het moederbord en modules al hebt vervangen. Betekent dat je een nieuwe mobo hebt? zelfde type ddram?
en je systeem laat geen bios zien?

Hoe zit het verhaal in elkaar, heb geheugen bij gekocht, deze erbij geplaatst, opstarten zwart beeld, had twee verschillende geheugen modules, zelfde fabrikant, alleen ander nummer, heb deze kunnen ruilen. zijn nu dus het zelfde. probleem bleef, opstarten zwart beeld
Mij werd verteld moederbord vervangen, ok :rolleyes: moederbord vervangen door het zelfde type, de bij geleverde software cd heb ik niet gebruikt om dat deze er al in zitten.

Mij vraag aan jou DichteMIst waar vind ik de gegevens die jij wil weten van de bios :o uit het boekje of uit het systeem, mobo is een nieuw woord voor mij, sorry,

mijn fout.
mobo= moederbord.
(verval te snel in afkortingen)

Je hebt wel al geprobeerd om systeem op te starten met slechts 1 van de geheugenmodules? En dat dan ook nog eens in verschillende slots?

(dit heb je ook op je oude mobo gedaan? kijken of het weer deed met slechts 1 slot bezet?)

Nu gaat bij het opstarten scherm direct op zwart? Je krijgt geen kans om de bios in te duiken of uberhaupt wat op het scherm te zien?

heb beide geprobeerd in het eerste slot, beide keren start de pc gewoon op, pc werkt gewoon, zet ik een modulen in een ander slot 2 of 3, korte start up lampjes gaan aan verder geen reactie beeld blijft zwart, je ziet geen tekst. samengevat alleen slot 1 werkt.

Dit heb ik ook op mijn oude mobo gedaan,

uitgeprobeerd,
geheugen slot 1 pc start op
andere geheugen slot 1 pc start op
geheugen slot 1 en 2, pc start op zwart beeld geen tekst
geheugen slot 1 en 3, pc start op zwart beeld geen tekst

samengevat alleen slot 1 werkt.

Ga even door met wegstrepen wat het niet kan zijn.

Hij doet het 100% ongeacht welk geheugenmodule je erinsteekt? (niet beiden, maar slechts 1)

Kon het boekje over het mobo niet vinden, dus net gedl van de fabrikant.
Het schijnt dat je het geheugen ook in slot 2 en slot 3 kunt steken. Dus slot 1 overslaan. Probeer dat eens.

Kan verder niets vinden over instellingen van geheugen in bios. Als je zeker weet dat elke module los van elkaar goed is en slot 2 en slot 3 gebruiken niet helpt. ==>
Enige conclusie is dan dat het merk geheugen dat je hebt gekocht niet werkt in dual verband op dit moederbord.
Jammer!:(

/offtopic
Ben geen kenner op geheugengebied, maar Adata, is goedkoop merk?

Ja, het maakt niet uit welke module ik er in steek, werkt gewoon 100%
heb de modules in slot 2 en 3 gedaan, :mad: zelfde reactie pc start op, ZWART beeld geen tekst.
Waarom Adata geheugen, deze zat er al in dus heb de zelfde er bij gezet, deze pc is van mijn zoon geweest, heeft meerdere geheugen er in gehad, van dit merk. had toen geen probleem.
Heb het moederbord en geheugen bij de zelfde winkel gekocht, deze geheel ingelicht over de inhoud van mijn pc. Heb ook een mailtje gestuurd, nog geen reactie gehad.

Dichtemist, Bedankt voor je hulp:thumb: , misschien weet iemand het, we wachten het af.

laatste suggestie van mijn kant.

bios reset op het moment dat je er 2 in gaat doen?
voor juiste bios reset moet je de handleiding lezen. zou kunnen dat je meer acties moet doen dan alleen batterij er even uithalen.

enne, graag gedaan hoor! Als je nou in de buurt had gewoont had je het geheugen wel even bij mij erin mogen prikken. ;)

Bedankt voor het meedenken, ga even in de bios kijken, in het boekje kan ik zo op dit moment niks vinden over reset bios, of ik kijk er over heen :rolleyes:

Ps ga zondag naar Den Bosch, ligt dat in de buurt.;)

Dus als ik het goed heb,

1 stroom er af, stekker er uit, batterij er uit halen zo'n 15 min wachten, batterij terug plaatsen, stroom er op en pc opstarten, mijn vraag dan, start de pc gewoon weer op of moet ik dan het een of ander opnieuw installeren.
Hoor het graag

gevonden.
pagina 99 van de gebruikershandleiding.
( heb eigenlijk studieverlof voor voorbereiden Cisco examen, wat doe ik hier eigenlijk! ;) )

klopt wat je zegt.
na opstarten bios ingaan en fail safe defaults terugzetten.

Succes! :thumb: :thumb:

Heb zo gedaan als hier boven, resultaat :(
of te wel , 2e module er bij, beeld blijft zwart

moederbord vervangen heeft je geld gekost?

stap er mee terug naar die winkel. met systeem en al en vertel ze dat het er veel op lijkt dat ze je bedonderd hebben.

of kijk even lief je buurman aan met de vraag of je zijn 2 geheugenreepjes mag testen ;)

Ik wacht nog even het e-mailtje af.

wat voor een geheugen heb jij er in zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan