geheugen bijgeprikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Ik heb vanavond een geheugenkaart bijgeprikt, DDR SDRAM 256mb, er zat er al zo één in. Nu doet mijn pc heel raar, gaat iedere keer vanzelf uit, middenin een programma. Ik ben met een fotoprogramma bezig, PhotoExpress van Ulead, heb ook een aantal maal die bewuste foto opgeslagen, maar nu kan ik hem niet weervinden...:confused: Het is net alsof ik hem niet gemaakt heb, ik heb hem tóch wèl opgeslagen, dat weet ik zeker!
Wat gebeurt hier...weet iemand raad? Ik word hier een beetje tureluurs van...
Ik heb XP btw....
 
Probeer eens:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

Dan kan je zien wat de precieze foutmelding is.
 
Ik kom tot jouw eennalaatste regel en húp, weer beeldscherm op zwart en hij start opnieuw op...:(
 
Ik ga naar bed, ik word helemaal gestoord, morgen kijk ik hier wel verder, hij startte net weer opnieuw op, ongeveer de 10e keer vanavond!

Trusten!
 
Deze optie zal toch nagekeken moeten worden. Want als die is aangevinkt, dan start hij automatich opnieuw op als er een fout in de systeemconfiguratie is.

Ik zou het nog eens proberen om toch na te kijken of dit vinkje er staat, en indien het zo is, deze weg te halen.


Geplaatst door Thea41
Ik ga naar bed, ik word helemaal gestoord, morgen kijk ik hier wel verder, hij startte net weer opnieuw op, ongeveer de 10e keer vanavond!

Trusten!

Weltrusten en veel succes er iig mee :thumb: :)
 
Geplaatst door Thea41
Ik ga naar bed, ik word helemaal gestoord, morgen kijk ik hier wel verder, hij startte net weer opnieuw op, ongeveer de 10e keer vanavond!

Trusten!
Stel die instelling van Killermenace eens in met het nieuwe geheugen reepje uit de pc. Daarna het reepje er weer inzetten.

Zijn de geheugen reepjes wel gelijk qua snelheid?(mhz)
Laat het geheugen eens testen met Memtest86:
http://www.memtest86.com/
Geplaatst door humpe
Geeft het systeem ook aan dat er 512 mb in zit, je kan het ook controleren met het prog. everest.
@Humpe, hiervoor heb je Everest niet nodig om te kijken of de volledige geheugen capaciteit wordt gegeven. Tijdens het opstarten wordt het geheugen getelt/weergegeven in 1 vam de eerst "Bios" schermen.;)
 
Nou, ik heb schijnbaar een goede nachtrust gehad en kon alles eens rustig overdenken...
Ik ben net weer even bezig geweest, kast losgeschroefd en de bankjes er opnieuw ingeprikt en ja hoor...hij heeft ze er nu bij op geteld (beide geheugens).
Het geheugen staat nu bij Everest op fysiek geheugen op 447 mb, dat bleef gisteren 191mb. Ik heb er 256mb bij in gedaan....Yippie....gelukt!!! Yeah!!!:D :D


Ik heb dat gedaan wat Killermenace zei.
Zal ik dat nu gewoon uitgevinkt laten staan?

tot nu toe gaat het goed ( ik klop wel af op hout...!!;) )

groetjes,
Thee.
 
Dat wat Killermenace aangaf, kun je gerust zo laten staan. Dit is makkelijk als de pc opnieuw wil opstarten bij een probleem. Je krijgt dan een blauwscherm met een foutmelding. Dit kun je dan weer hier of op het internet gebruiken om een oplossing te zoeken.:)
 
Okee, iedereen bedankt voor de hulp!:thumb: :thumb:

Groetjes, Thee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan