roosfloris
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 8 feb 2010
Wie kan mij helpen met onderstaand probleempje bij een Fujitsu Siemens Amilo Li 1718laptop?
Ik heb het oude (2 x 512Mb DIMM) geheugen uit mijn laptop verwijderd. Vervolgens in de vrijgekomen slots 2 keer een 1 GB geheugenmodule geplaatst. Je zou denken dat ie dan werkt met 2 Gb maar helaas, hij pakt maar 1 Gb. Het zijn el 2 verschillende modules:
- Corsair DDR2 667 Mhz
- Dane-Elec DDR2 533 MHz (zogenaamd C64 upgrade memory packet)
Beide modules werken afzonderlijk in lapotop zonder problemen.
Vragen:
- ligt het misschien aan de verschillende kloksnelheden ? bij MyCom garandeerde men mij dat dit geen probleem was, de snelste wordt automatisch naar beneden geklokt.
- of ligt het aan de laptop ? Moet ik ergens hardwarematig of in de bios aangeven dat hij naar 2 Gb moet zoeken ?
- kan de laptop wellicht geen 2 Gb aan ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!!!!!!!!
Ik heb het oude (2 x 512Mb DIMM) geheugen uit mijn laptop verwijderd. Vervolgens in de vrijgekomen slots 2 keer een 1 GB geheugenmodule geplaatst. Je zou denken dat ie dan werkt met 2 Gb maar helaas, hij pakt maar 1 Gb. Het zijn el 2 verschillende modules:
- Corsair DDR2 667 Mhz
- Dane-Elec DDR2 533 MHz (zogenaamd C64 upgrade memory packet)
Beide modules werken afzonderlijk in lapotop zonder problemen.
Vragen:
- ligt het misschien aan de verschillende kloksnelheden ? bij MyCom garandeerde men mij dat dit geen probleem was, de snelste wordt automatisch naar beneden geklokt.
- of ligt het aan de laptop ? Moet ik ergens hardwarematig of in de bios aangeven dat hij naar 2 Gb moet zoeken ?
- kan de laptop wellicht geen 2 Gb aan ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !!!!!!!!!