Geheugen bijplaatsen, hoeveel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Dag mensen,

Ik heb een tweedehands computer gekocht met de volgende specificaties:
- amc athlon XP 1800+
- DDRAM 128 MB PC 2100 266
- HDD 40GB 5400 rpm IDE
- Geforce 2 MX 400 64MB AGP

en ik wil 'm sneller maken. Is het raadzaam om bijvoorbeeld i.p.v. 128 MB geheugen 1024 MB erin te zetten en wat raden jullie mij nog meer aan?

M.vr. gr.

Jeroen

Je moet eerst eens kijken in het boekje van je moederbord tot hoeveel je kan uitbreiden. En dan is de vraag wat je met je pc wil gaan doen. Alleen als je zware programmas of games draait is het wel verstandig om 1024Mb te plaatsen.

Ik raad je aan om eerst met Everest te kijken hoeveel je mobo überhaupt aan kan, maar dat het helpt is zeker.

Everest licht je pc door en geeft een diagnose. Je kunt ook een benchmark doen en het resultaat vóór en na vergelijken. Je vind overigens op eerder genoemde link een oudere versie van Everest omdat de gratis versie niet langer ondersteunt wordt door de uitgever.

Evt kun je ook Sisoft Sandra proberen

Ik draai zelf met een amd 2000 met 512Mb en er is nog geen spel geweest wat niet lekker draait. Alleen met videobewerking merk je wel dat hij wat trager is.

En je moet even kijken of je SDRAM of DDR moet hebben deze sdram is ook nog een stuk duurder. Ik denk dat dat ook niet geheel onbelangrijk is.

Laatst bewerkt:
Ik heb everest gedownload en ik krijg nu inderdaad een lijst aan gegevens te zien.

Hoe kom ik er nu achter hoeveel geheugen er nog bij geplaatst kan worden?

Jeroen

Zet de link naar je mobo hier is bij. Dan kunnen we er even naar kijken.

Moederbordnaam: Jetway v333pro/v333u

De link naar hun site was een een of andere taiwanese website...

Jeroen

Heb je de beschrijving van je moederbord ook gevonden?? Ik kan hem zelf niet vinden.

er staat wel bij 'problemen en suggesties' dat ze mij aanbevelen om meer geheugen erin te proppen. Maar hoeveel, das even de vraag!

Nee, heb nog geen beschrijving kunnen vinden!

Jeroen

Er zit nu 128Mb in? Dat is zeker te weinig. Wat ben je er van plan mee te doen?

de computer is voor mijn vriendin en zij is aan de studie, wil gewoon relaxed kunnen internetten en geen trage dingen, ze is mijn computer gewend ;-)

512 dan maar en welke zou ik dan moeten nemen, zou je mij daar advies in kunnen geven?

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan