Geheugen bijplaatsen, maar welk type ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dave34nl

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2002
Hoi,

Ik kom er niet verder mee, ik wil het geheugen uitbreiden maar weet niet goed naar welk type ik moet kijken om een prijsvergelijk te kunnen doen.

Met Everest de volgende informatie gevonden:

CPU type Intel Pentium 4, 2400 MHZ (18X133)
Moederbord Compaq Evo D310 (Microtower)
Moederbord Chipset Intel Brookdale-G i845G

Momenteel zitten er 2 geheugenbankjes in van 512 Mb.
Geheugen type DDR-SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)

Ik wil graag uitbreiden naar het maximale voor deze PC, wie kan mij adviseren wat ik moet kopen ?

Alvast bedankt voor je reactie !

Groetjes,

Dave.

Van de gegevens die ik zo snel bij elkaar kan sprokkelen blijkt dat jouw PC slechts 2 banken heeft voor geheugen. Hierin kan maximaal 2 GB geheugen geplaatst worden. Aangezien je er nu 1 GB geheugen heb (2x 512 MB) is de enige upgrade mogelijkheid om er twee banken van 1 GB in te zetten.

Bij Alternate zou je dus de volgende geheugenbanken kunnen bestellen:
http://www.alternate.nl/html/summar...a=DDR-400+2048+kit&cat1=022&cat2=321&cat3=000

Cotje

Hoi Cotje,

Bedankt voor je reactie, het type wat ik nodig heb is dus DDR 400 ?
Ik wilde ze bij Paradigit halen daar staat DDR /400 modules PC3200, kun jij zeggen wat PC3200 betekend ?

Groetjes,

Dave.

PC3200 staat voor de snelheid van je geheugen. Hoe hoger hoe sneller.
Er bestaat overigens tegenwoordig ook DDR2 en DDR3 geheugen, let op dat je die in ieder geval niet neemt, de snelheid wordt daarbij aangegeven als bijvoorbeeld DDR2-533.

Je moet trouwens PC2700 (DDR-333) geheugen hebben. Mijn link in de vorige post is dus helaas verkeerd.
Bij alternate vind ik deze http://www.alternate.nl/html/summar...teria=333+2048+kit&cat1=022&cat2=321&cat3=000

Maar ik neem aan dat ze zoiets ook wel bij Paradigit hebben.

Cotje

Het kan trouwens ook zo zijn dat DDR400 geheugen ook gewoon werkt in jouw pc, dat durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen. Het DDR333 geheugen werkt zeker!

Hoi Cotje / Frankwannet,

Bedankt voor jullie reactie's ik denk dat het voor mij niet verstandig is om het op internet te bestellen, ik ga de PC meeneem en ze mogen het erin zetten :thumb:

Groetjes,

Dave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan