geheugen bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik had 1 DIMM 128 mb SDRAM PC100 geheugenmodule op mijn moederbord. Nu heb ik er 1 geheugenmodule van DIMM 128 mb SDRAM PC 133 bijgeplaatst. Hij geeft nu echter als fysieke grootte op: 192 mb.

Dus bij de tweede module staat bij eigenschappen modulegrootte 128 mb, bij geinstalleerde en geactiveerde grootte staat beide keren 64 mb.

Mijn moederbord ondersteunt de 3 DIMMslots elk tot 256 mb pc100.
Waarom is het interne geheugen niet uitgebreid naar 256 mb ?

Geheugen niet kapot?
Waar wordt die hoeveelheid weergegeven?
Geen BiosFlash nodig?

Het lijkt me niet dat de gehugenmodule die ik bijgeplaatst heb kapot is. Ik had eerst 128 mb en nabijplaatsen van de module 128 mb 192 mb. De tweede module lijkt mij niet stuk, hij doet het wel of helemaal niet, maar niet voor de helft lijkt mij. Het heeft misschien wel met de instellingen te maken. Kan het zijn dat een of andere instelling van het BIOS veranderd moet worden. Wat bedoel je met Flash-bios?

vr groet tryer

oh ja ik vergat nog een vraag van jullie te beantwoorden, het gaat niet om een compaq, het is een gewoon samengestelde computer, moederbord Aopen AX6BC.

Op het programmaatje AIDA 32 (hardware gegevens) zie ik staan: modulegrootte 128 mb, geinstallerde engeactiveerde grootte: 64 mb
ik hoop zo alle voorgaande vragen beantwoord te hebben
Gr. Tryer

beste krugar,
Ik weet niet of het enkel dubbelside is, ik denk enkelside. Het is een128 MB PC100 SDRAM
Kingston 6MX64PC133CL3 168P.

gr Tryer

Dat kun je zien als er aan allebei de kanten rechthoekjes opzitten :)

grijze rechthoekjes zitten aan een kant
gr tryer

vervolg bijplaatsen geheugen

wie o wie helpt me ? wat kan ik aan de bios veranderen om de 128 mb grootte werkelijk fysiek te zien ?
Kan het zijn dat de modulegroote (128 mb) afwijkt van de geugencapaciteit (64 mb) ?
Kan het zijn dat de module voor de helft kapot is ?

Het gaat om een geheugenmodule:Kingston 6MX64PC133CL3 168P

de verversingsfrequentie van de 2 modules verschilt: op de eerste module geeft aan: normaal 15.625 us refresh. De tweede (waar het om gaat): gereduceerd 7.8 us refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan