Geheugen/bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie zegt dat de topicstarter een moederbord met Dual Channel-ondersteuning heeft?

Zonder Dual Channel maakt het niet uit of je 1x 1024mb of 2x 512mb neemt. Het geheugen wordt evensnel uitgelezen. Iig is het eventuele verschil als gebruiker niet te merken.

Daarbij vind ik 1x reepje van 1024mb (pc3200) erg duur.

Ik citeer letterlijk uit mn lesstof:

DIMM

DEze geheugenmodules hebben tweemaal zoveel chips als SIMM's en zien er afgezien van het feit dat ze chips aan beide kanten hebben, bijna hetzelfde uit. MEestal zijn ze 72 of 168 pins. Sommige DIMM's zijn 32 bits, maar 64 bits wordt steeds gangbaarder en ze kunnen in tegenstelling tot SIMMS met EEN tegelijk in een pentium worden gezet.

Geplaatst door Robbert1978
Ik citeer letterlijk uit mn lesstof:

DIMM

DEze geheugenmodules hebben tweemaal zoveel chips als SIMM's en zien er afgezien van het feit dat ze chips aan beide kanten hebben, bijna hetzelfde uit. MEestal zijn ze 72 of 168 pins. Sommige DIMM's zijn 32 bits, maar 64 bits wordt steeds gangbaarder en ze kunnen in tegenstelling tot SIMMS met EEN tegelijk in een pentium worden gezet.

Dat is SD-RAM DIMM. DDR-RAM DIMM's zijn 184 pins.

oke muurhond daar kun je gelijk in hebben. Maar waar ik weer gelijk in heb is dat DIMM modules niet per 2 in je pc hoeven en SIMM wel en Maestro zegt het precies andersom.

MAargoed ik hou erover op, is alleen verwarrend voor de topic starter

Haha ja, dus conlcussie: 2 x 512 DDR erin pleure
Hartelijk dank voor jullie medewerking,..

Nog tips bij het bouwen van me computer, want word me eerste keer :rolleyes:

oke muurhond daar kun je gelijk in hebben. Maar waar ik weer gelijk in heb is dat DIMM modules niet per 2 in je pc hoeven en SIMM wel en Maestro zegt het precies andersom.

SIMM's komen uit de tijd van de 386-ers. Dat kan je dus vergeten in dit geval.

DIMM's (DDR) kunnen zowel alleen of per meer in de sloten. De manier van aanspreken wordt heel belangrijk wanneer dit geheugen op een Dual Channel-moederbord komt.

Dan moet je per 2 doen.

Als je even terug leest zeg ik ook niet dat het moet, maar ik zeg, dat als je dual channel wilt gebruiken je dus twee modules moet gebruiken.
Dus dual channel DIMM, dus zie het als twee keer DIMM of vier keer SIMM.

(p.s. DIMM bestaat al sinds ongeveer 1996, dus dat is nauwelijks meer nieuw te noemen).

Denk inderdaad dat je in dit geval gelijk hebt, ik had inderdaad niet door dat je het over dual channel had.

Ik zij trouwens ook niet dat DIMM nieuw is hoor, maar nieuwer dan SIMM dat zij ik, maargoed

Denk inderdaad dat je in dit geval gelijk hebt, ik had inderdaad niet door dat je het over dual channel had.

;) Dat geeft niet, ik kreeg al het idee, dat je 'op het verkeerde been stond' alleen het kostte wat moeite om je te overtuigen ;)

In geval van de geheugenmodules had ik weer gelijk gehad, maar in dit geval, de Dual channel heb jij gelijk.

Hehe, jullie zijn er over uit, dus conlcussie: 2 x 512 DDR erin pleure
Hartelijk dank voor jullie medewerking,..

Nog tips bij het bouwen van me computer?, want word me eerste keer :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Heb je de onderdelen al?
In geval van ja, welke?

Één hele grote tip, zorg dat je niet statisch geladen bent en bedenk ook met grof geweld zet je geen pc in elkaar.
Nor een tip, zet de processor en het geheugen op het bord voordat je het bord in de kast monteerd. Zorg er daarbij voor dat het moederbord op een vlakke stevige ondergrond ligt. De processor koeling en het geheugen moeten met enige kracht worden gemonteerd, door voor een vlakke ondergrond te zorgen 'kraak' je het moederbord niet.

Onderdelen:
Aerocool Aeroengine Jr

Samsung Cd rw Bulk

Samsung DVD Bulk

PC 3200 512 x 2 Dane elec

Sapphire 9800 Pro 128 MB TV+DVI Bulk

Western digital 120 GB 7200 RPM S-ata 8 MB

Asus P4P800 E-deluxe

Logitech MX 510

Intel pentium 4, 3,0 512

Logitech internet navigator

350 watt PSU

Asus TV/FM tuner

6 in 1 cardreader

TFT 17 INCH E-yama 17JN1-S

bouw eerst het systeem kaal op, d.w.z alleen geheugen, videokaart en harddisk (denk trouwens om de Sata driver op diskette te hebben en op f6 te drukken)
Installeer daarna je OS kijk of het geheel goed draait en bouw daarna de rest pas in. Scheelt een hoop gezoek als het niet in één keer goed draait.

Nee, het bouwen is zo gebeurd, je bent langer bezig met de software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan