Geheugen/bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door maestro12
bouw eerst het systeem kaal op, d.w.z alleen geheugen, videokaart en harddisk (denk trouwens om de Sata driver op diskette te hebben en op f6 te drukken)
Installeer daarna je OS kijk of het geheel goed draait en bouw daarna de rest pas in. Scheelt een hoop gezoek als het niet in één keer goed draait.

Wat bedoel je precies met die Sata Driver? moet ik dan nog iets appart kopen? En dat F6?

Ik zie dat je een S-ATA harddisk hebt, dus ook een S-ATA aansluiting op je moederbord. Daar moet een driver tijdens de setup voor geladen worden. Deze driver moet op diskette staan, (hij kan ook op de moederbord cd staan met een instructie erbij hoe die op diskette te plaatsen)
Tijdens de setup van XP zie je onderin je scherm voorbij komen 'druk op f6 om .......' Dat moet je dus doen en zal de setup dus op de disektte gaan zoeken naar de S-ata driver.

Ohh oke, dus nog ff een diskette drive vinde haha, want die had ik er nog niet ingezet, (vonk nutteloos)

Ik zet er zelf ook geen diskette drives meer in. Heb een ouwe los liggen voor dit soort gevallen. Alleen er 'aan hangen' tijdens de setup en daarna gewoon weglaten.

Ik kan toch gewoon de drives van de moederbord-cd op diskette zette met een andere computer. (deze computer dus) of zorgt dat voor probleme?

Zou ik dan zeg maar de diskette drive van deze computer, eruit halen, en tijdens de setup aan mijn ''toekomstige'' computer kunne hange? Of je daar weer specieale dinge voor nodig? want anders moet ik weer een diskette drive kopen

Geplaatst door ngroenewoud
Zou ik dan zeg maar de diskette drive van deze computer, eruit halen, en tijdens de setup aan mijn ''toekomstige'' computer kunne hange? Of je daar weer specieale dinge voor nodig? want anders moet ik weer een diskette drive kopen

Dat is dus precies wat ik ook doe, tijdelijk even een diskette station er 'aanhangen' het boeit niet hoe oud of nieuw dat station is, als die het maar doet.

Ohhh, oke dan is er geen probeem, dan haal ik em gewoon ff uit deze computer, want we gebruiken hem toch nooit,. thnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan