Geheugen check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naam123

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Wil geheugen kopen voor op een AsRock ASRock G41M-S (CPU = Core2Duo E6400). Wil even checken of ik het goede uitgezocht heb.

Van mobo fabrikant:

- Dual Channel DDR2 memory technology
- 2 x DDR2 DIMM slots
- Supports DDR2 1066/800/667/533* non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 8GB**

Ik ga 2gb halen (denk dat 2x2gb niet zin heeft in xp 32 bit ofwel?)

Zat te denken aan dit geheugen
http://www.azerty.nl/8-745-12207/kingston-hyperx-geheugen-2.html

Is dual channel nodig? Gaat dit geheugen werken? Is dit een redelijke prijs voor wat ik nodig heb?

Begin eens met het geheugen hier te checken. Natuurlijk heeft dual channel meerwaarde en ja, je hebt wel degelijk wat aan die 2x2 op 32 bit. Ruim 3,2 gaat gebruikt worden.

Hoe moet ik die lijst gebruiken? Het geheugen staat op de lijst met SS/DS: DS en Dual Channel: V. Wat zegt dit?

Wist niet dat zoveel van de 4g gebruikt ging worden. Dacht dat maar 2gig en een beetje echt gebruikt werd en de rest een soort reserve was ofzo dat niet echt prestatiewinst opleverde.

Geeft het merkbaar prestatiewinst om 4g ipv 2g op win xp 32 bit te plaatsen (Core2Duo e6400, 9500GT)?

Belangrijkste vraag voor mij, werkt dit geheugen zonder het systeem te bottlenecken?

Laatst bewerkt:
Reden dat ik die lijst plaatste is dat jij zelf kunt checken of het door jou te kopen geheugen op die lijst staat. Zo ja, dan gaat het gegarandeerd werken, zo nee, dan moet je hopen.

D'r is geen wiskundige berekening op los te laten óf je meer dan 2 giga zal gaan gebruiken. Da's helemaal afhankelijk van wélke programmatuur je gebruikt en wát je allemaal tegelijk geopend wil hebben.

Bedankt voor je reactie, het geheugen gaat dus werken.

Ik draai vooral World of Warcraft, maakt daar het verschil tussen 2gb en 4gb veel uit?

Rest nog de vraag of dit het snelste geheugen voor dit systeem is of dat ik nog merkbaar prestatiewinst kan halen door ander geheugen (dual channel?) te halen.

Dualchannel is sowieso beter / sneller. Wat de game betreft, nee daar zal je denk ik het verschil tussen 2 en 4 giga RAM niet gaan merken.

Geheugen kan wel dual channel aangeven, het moederbord bepaalt óf het dual channel werkt.
Kijk eens naar de eerste regel onder het kopje: memory (Klik). Wat lees je daar?

- Dual Channel DDR2 memory technology

Ja, en? Ik weet niet dat je hieruit kan aannemen dat elk DDR2 geheugen dan ook dual channel werkt, alleen dat er een of andere DDR2 dual channel memory technology aan boord is.
Ik ben geen dual channel expert, ik dacht dat het geheugen bepaalde of het in dual channel kon draaien. Maar goed uit je reactie kan ik wel opmaken dat dit geheugen dus gewoon dual channel gaat draaien.

Ik vind het opzich goed dat je niet alles voorkauwt en me zelf dingen laat opzoeken, maar nu wil ik wel graag weten of dit geheugen nou een goede keus is voor dit systeem. Kun je daar alsjeblieft antwoord op geven?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan