Geheugen DDR3 1866Mhz gebruiken op Asus mobo dat max. 1600Mhz ondersteund

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeaEagleReal

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2013
Zoals de titel al laat raden heb ik moederbord Asus H97M-Plus gekocht dat DDR3 ondersteund aan max.1600Mhz. Toeval wil dat ik DDR3 1866Mhz geheugen heb gekocht. :confused:
Mijn vermoeden is dat wanneer ik dit geheugen gebruik, het gewoon op 1600Mhz zal draaien. Klopt dit?

Of zijn er bepaalde factoren waarom jullie het geheugen zouden wisselen?

Grtz!
Kurt ;)

Laatst bewerkt:
Als je moederbord het toelaat, kan je je geheugen "overclocken". Eigenlijk clock je dan niet over, maar laat je het geheugen op de snelheid lopen waarvoor het gespecificeerd is ;)

De chipset op het moederbord (de H97 chipset) zal het geheugen inderdaad terugclocken naar 1600MHz. Het moederbord beschikt wel over overclockmogelijkheden in de vorm van EZ Tuning Software. Wellicht zou je daar de snelheid van het geheugen kunnen opkrikken naar 1866MHz. ASUS levert er in ieder geval erg veel extra features bij. Het lijkt mij sterk dat het geheugen vlotter laten draaien niet zou kunnen.

Toch denk ik dat het niet zal schelen of het geheugen nou op 1600MHz of 1866MHz zou draaien. Een verschil van 1333MHz en 1866MHz zou je misschien wel merken, maar dit niet.

Verder mooi moederbordje:D. Goede keuze:thumb:.

Bron: klikkerdeklik!

Toch denk ik dat het niet zal schelen of het geheugen nou op 1600MHz of 1866MHz zou draaien. Een verschil van 1333MHz en 1866MHz zou je misschien wel merken, maar dit niet.

Het is eigenlijk ook niet echt mijn bedoeling om dit toch te pushen naar 1866Mhz. Het is mij vooral te doen om zekerheid om geen schade te maken.

Verder mooi moederbordje:D. Goede keuze:thumb:.

Thx! ;)

Wanneer een moederbord geheugen niet accepteert om een of andere reden zal deze een error geven en niet doorstarten. Het is niet zo dat ie spontaan in brand vliegt ofzo:P. Je kan het gewoon proberen.

Ik heb zelf ook eens gehad dat een moederbord een geheugenmodule van een of ander onbekend merk niet pikte. Hij gaf een piep en startte niet door. Na het verwijderen van de module werkte alles weer:P.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan