geheugen defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralleballie

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Hallo ,
Ik heb een AMD Athlon 1600 Xp pc, en zit met het volgende probleem .
Sinds een week geleden wil ie niks anders meer dan opstarten (hij is er echt helemaal gek van).
Software-matig heb ik alles geprobeert maar kwam niet tot een oplossing .
Nu heb ik even de zijkant van de kast eruitgesloopt om te checken of er een condensator kapot was.
(Tip van n ander forum)
hier kan ik overigens niks aan zien.
Wel viel mijn alziend oog toen op het geheugen .(zie foto)
1 van de koperen plaatjes (zie pijl ) lijkt wel verbrand.
Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem?

Bijlagen

• afbeelding 056b.jpg
    afbeelding 056b.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 91
http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
Unzip deze file, brand hem als image op de cd iso !
steek cd erin en herstart de computer.
De computer nu het programma memtest opstarten dat het geheugen gaat testen normaal mogen geen fouten voorkomen als er wel een fout voorkomt dan is er iets mis met je geheugen.

Als je het syteem opstart hoeveel piepjes geeft deze dan, want als het geheugen stuk is moet je dat horen aan de piepjes..

hij start op tot en met het scherm van windows xp en voordat hij over gaat springen op het blauwe scherm word het beeld zwart .En dan veroorzaakt er volgens mij nog iets kortsluiting,die hem weer overnieuw doet opstarten.

garantie is al verlopen.
ik zal morgen even aandachtig naar het aantal piepjes luisteren .
Maar stel : hij is kapot ,ligt het dan daar ook aan dat de pc niet meer opstart?
Of kan het probleem met een nieuw geheugen verholpen zijn?

Laatst bewerkt:
Hallo,
ik heb het geheugen geprobeert schoon te maken,maar dat wou niet.
Toen heb ik een zelfde soort geheugen uit de computer gehaald waar ik momenteel mee op internet zit,maar dit verhielp het probleem ook niet.
Hij blijft eindeloos opnieuw opstarten.
Ik hoor trouwens maar 2 piepjes tijdens het opstartproces.
Nog andere onderdelen waar het aan kan liggen.?

2 Beeps: Parity circuit failure

Explanation: The parity circuit is responsible for generating and checking the parity bit on the system memory when parity checking is used. This circuitry is not working properly.

Diagnosis: This code usually means a problem with either the system memory or the motherboard.

kwam ik tegen op http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB2-c.html

ik zou de raad van lamp opvolgen, want dan weet je zeker of t aan je mobo of geheugen ligt

Frans

Geplaatst door ralleballie
Hallo,
ik heb het geheugen geprobeert schoon te maken,maar dat wou niet.
Toen heb ik een zelfde soort geheugen uit de computer gehaald waar ik momenteel mee op internet zit,maar dit verhielp het probleem ook niet.
Hij blijft eindeloos opnieuw opstarten.
Ik hoor trouwens maar 2 piepjes tijdens het opstartproces.
Nog andere onderdelen waar het aan kan liggen.?

Wat @lamp zegt doen +ik weet zeker dat er en Bank op je Mobo kapot is

ook als ik een andere (goede) geheugenkaart pak en ik druk hem in de bank naast diegene wat niet goed is hou ik hetzelfde probleem.
Ik heb overigens ook nog 2 banken waar je ddr-geheugenkaarten in kunt drukken.
heeft het zin om zo`n ddr-geheugen te kopen of reageert de pc hier waarschijnlijk ook niet op?

Bijlagen

• afbeelding 043bc.jpg
    afbeelding 043bc.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 50
Zoals bandit123 al aangeeft, zeer waarschijnlijk is je moederbord ook kapot. Deze verbranding ziet er niet uit alsof deze is ontstaan door warmte, maar deze lijkt te zijn ontstaan door sluiting en sluiting is in 95% van de gevallen ook funest voor je moederbord. Het kan zelfs andersom zijn, de sluiting IS veroorzaakt door je moederbord, als je er dan een ander geheugenbankje instopt heb je ook nog kans dat die overlijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan