geheugen doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

W.P.Boslooper

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
even een vraagje:

van de week heb wilde een extra intern geheugenkaart kopen. ik heb mijn oude 512mb uit mijn pc gehaald om mee te nemen naar de winkel. Deze kaarten waren uitverkocht.
toen ik thuis kwam heb ik de kaart terug gezet in de pc. Toen ik de pc weer inschakelde begon deze te piepen en kwam er een brandlucht uit de pc. Vermoedelijk heb ik de kaar scheef erin gezet, waardoor kortsluiting is ontstaan.
Mijn vraag: is alleen het geheugen dan kapot? of moet ik vrezen voor mijn pc.

ik heb inmiddels nieuw geheugen gekocht (1gb). Ik durf deze er eigenlijk niet in te zetten, omdat ik bang ben dat het dan weer fout gaat! Kan ik hem bijvoorbeeld ook in het 2de slot doen en de eerst (waar die doorgebrande in heeft gezeten) leeglaten?

Ik hoop op een spoedig, en hopelijk positief, andwoord!

Alleen je kaart van 512mb kan beschadigd zijn... die van 1G erin zetten maakt helemaal niks uit je moederbord kan namelijk geen geheugen laten crashen waneer hij het niet doet is de enigste kans er nog dat je moederbord kapot is maar voor dat geheugen hoef je niet te vrezen

ok, maar is het niet mogelijk dat het fout gaat omdat er nog troep van die "verkoolde" geheugenkaart is zit? dat er kortsluiting onstaat ofzo?

dus jij zegt, gewoon erin proppen?

nee niet erin proppen maar voorzichtig, maar zeg even hoe het is gegaan :
Viel je hele pc uit of ging alleen je pc piepen???
start je pc is op zonder de geheugen module's kijk is even of die dan kortsluiten maakt
Ik hoor het wel

Gewoon voorzichtig erin doen en doe em voor de zekerheid in een ander slot ander beschadigt je Module meschien

heb je je computer al gestart ZONDER de module erin ?? probeer dat is een keer...
Piepen doet die dan zowiezo wel omdat die het geheugen mist...
Maar zolang er geen kortsluiting komt is er niks aan de hand.

bedankt voor jullie snelle reaties:

zonder geheugen: pc geeft een pieptoon van ongeveer 4 sec. dan een seconde stil en dan weer piepen! doet verder niets
met geheugen is dit hetzelfde. het maakt hierbij niet uit in welk slot ik hem steek.
nog opties?

Welk geheugen druk je er nu in die van 1 gig of de oude van 512 mb?
druk em voorzichtig erin totdat je aan de zijkanten die witte klemmetjes hoort klikken.

ok 4 seconde piep...
Er is nis aan de hand doe het geheugen er in maar het is mogelijk dat hier een BIOS-UPDATe voor moet worden uitgevoerd!

ik heb met beide geheugenkaartjes geprobeerd, maar bij allebei hetzelfde.
wat wil een BIOS-update zeggen en hoe moet dit?

Heb je misschien een MSN adres ??
Ik weet wel dan helpmij dit niet graag wil maar de oplossing zal ik hier wel even posten we kunnen hier wel 3 uur gaan praten via dit forum maar dat schiet ook niet echt op!!
Dus stuur je msn adres even....
De oplossing post ik wel zodat ook andere mensen met dit probleem de oplossing weten!!

Ik heb de pc naar de winkel gebracht! Het moederbord bleek kapot!
Bedankt voor jullie reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan