Geheugen Duurder?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hallo iedereen :D

Vraagje over RAM geheugen.
Ongeveer driekwart jaar geleden zocht ik nieuwe geheugen bankjes
voor mijn pc. Toen niet doorgegaan, want ik had toen eerst de videokaart vernieuwd.
Nu weer opnieuw aan het kijken, het is nu echt harder nodig, want Windows wordt steeds trager. Maar het valt mij op dat de prijzen enorm zijn gestegen!:eek: Zowel bij Alternate als
bij Azerty kost 4 GB DDR2 667 geheugen nu rond de 85 euro, en toen kostte het niet meer dan 60 euro! ook de prijsverloopgrafiekjes laten zien dat de prijzen gestegen zijn.
Waardoor komt dit? Gaat de prijs weer omlaag? Kijk ik bij het verkeerde?
Het is wel belangrijk want nu valt 4 GB buiten mijn budget. Voor de geheugenvernieuwing heb ik een budget van 50 euro, en destijds kon ik daar ook wel iets voor vinden. Maar met de huidige prijzen heb ik voor dat geld maar één bankje van 2 gig, en geen compleet nieuw setje van 2x2 gig, en dat is wat ik zoek!

Benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!:thumb:

Hoi !

Geheugenprijzen zijn, net zo als bijv. goud, dagprijzen: d.w.z. dat de prijs van dag tot dag kan verschillen.

Je hebt gelijk: begin 2009 lag de prijs bijna de helft lager, maar zo gaat dat...

Gewoon doorsparen, mogelijk is over 'n paar maanden de prijs weer lager.

Op dit moment kan ik je deze set: http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800 aanbevelen.

Het is wel DDR 2 800, maar als je mobo het niet aan kan wordt het automatisch teruggeklokt naar 667 Mhz.

Greetz,

Harry.

Tja, Ik kan er helaas niks aan doen.
Maar weet je wel zeker dat je ook de merken vergelijkt
bijf "cosair" is bijv duurder dan een anders merk.
als je goedkoper wil, kun je via marktplaats.nl een zoeken

Ik ga ook een nieuwe pc kopen maar ik vrees dat de prijzen alleen maar zullen stijgen. want er is aangekondigd dat er in 2010 een te kort aan geheugen komt en het zal dus nog duurder worden.

Oké, dus de prijs van geheugen hangt van koersschommelingen af.
Maar ja, ik vindt het nu echt te duur hoor, dus ik denk dat ik nog even wacht
tot de prijs weer gezakt is.
Weet iemand of er een bepaalde periode in het jaar is wanneer de prijs altijd daalt?

Hoi !

Is in principe weinig over te voorspellen, anders waren alle speculanten rijk !

Maar zo goedkoop als begin dit jaar zie ik voorlopig nog niet gebeuren...

Greetz,

Harry.

Oké, in ieder geval kijk ik het dan nog even aan ;)
Als de prijs twee tientjes zakt ben ik tevreden, hoop wel dat dit binnen 2 maanden gebeurt ;)
Is geheugen trouwens het enige onderdeel dat zo schommelt in prijs?
Een ander onderdeel dat k nog wil upgraden is een extra optisch station, ik weet niet of daar
op dit moment de markt wel gunstig voor is?

Alvast bedankt!:thumb:

Hoi !

Da's geen probleem: 'n merk CD/DVD-brander koop je voor om en bij de 2 tientjes.

Greetz,

Harry.

Oké, heb je ook al blu-ray drives voor onder de 50 euro?
dan bedoel ik een drive waarmee je BD-discs kan lezen,
ook de BD-RE schijven, (rewritable/recordable) maar ik hoef ze niet zelf te kunnen branden.

Een beetje te duur voor mij :D
Maar als je ziet hoe duur de blu-ray drives een jaar geleden waren,
denk ik wel dat de prijs nog een stukje zal zakken :p
tenslotte gaat het met nieuwe technologie altijd zo dat het snel goedkoper wordt.
Maarja, geen bluray drive voor mij helaas.
Ik zit te denken wat ik dan voor 50 euri zou kunnen upgraden,
misschien een gaming keyboard haha :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan