geheugen frequency

Status
Niet open voor verdere reacties.

ffs78

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
126
ik heb 2x 256 ddr kingston, 333mhz, pc2700 in een asus a7n8x (dus dual ddr!)

a) hoe weet ik dat dual ddr benut wordt, kan ik dat ergens terug zien of moet ik daar gewoon van uit gaan als ik de goede bankjes heb gebruikt ? (2+3 of 1+3 voor diegene die t wil weten ;))

b) hoe krijg ik mn geheugen ook daadwerkelijk op 333mhz want het wordt bij opstarten aangeduid op 166 mhz !!

het zal vast iets in t bios zijn, wie helpt???

groeten - Nick
 
dank je crash en waarom ik daar niet door ga heb ik daar ook gezegd, ook gelijk de status opgelost gegeven... het was immers geen upgrade- maar geheugenprobleem geworden...

volgens de handleiding idd bankje 1+3 of 2+3.. en jij zegt dus dat 166 goed is als dat er staat? dan geloof ik dat maar en ga ik er dus van uit dat t nu goed draait??

;)
 
he,

ik heb 2 x 512 ddr 333 mhz gekocht, maar heb single raid of zoiets..
Ik heb hem op bank 1 en 2
dus als ik het goed begrijp zal de boel flink versnellen als ik het in bank 1 en 3 doe?
 
Geplaatst door Stigter

dus als ik het goed begrijp zal de boel flink versnellen als ik het in bank 1 en 3 doe?
bij een AMD zul je er niet zo bijster veel van merken. Paar procent...

Maar het is zeker het proberen waard.
 
Oke, geheugen in bankje 1 en 3 gedaan, nog steeds de melding met opstarten dat hij single raid is.. (of in die trant)

Ga nu maar 2 en 3 proberen..
Hij staat overigens wel op 166 mhz
 
Geplaatst door Stigter
Oke, geheugen in bankje 1 en 3 gedaan, nog steeds de melding met opstarten dat hij single raid is.. (of in die trant)
raid, volgens mij gaat dat niet over het geheugen... Maar ja, single en dual raid kan ook niet over de HD's gaan dus ik vind het maar vaag.

wat voor moederbord heb jij eigenlijk?
 
Ik heb gisteren een spiksplinter neiuwe asus a7n8x-x gekocht. met 2 x 512 pc2700 oem versies ddr geheugen..

Zou het zijn dat ik de geheugen bankjes apart heb gekocht? (dus niet bij dezelfde winkel?)

Het lijkt ook alsof xp veel trager opstart dan eerst..
Maar moet nog defragmenteren..
Helaas moest ik alles er opnieuw opzetten.. Windows XP accepteerde de nieuwe hardware niet en kwam met een blauw scherm...
 
Geplaatst door Stigter
Ik heb gisteren een spiksplinter neiuwe asus a7n8x-x gekocht. met 2 x 512 pc2700 oem versies ddr geheugen..

Zou het zijn dat ik de geheugen bankjes apart heb gekocht? (dus niet bij dezelfde winkel?)

Het lijkt ook alsof xp veel trager opstart dan eerst..
Maar moet nog defragmenteren..
Helaas moest ik alles er opnieuw opzetten.. Windows XP accepteerde de nieuwe hardware niet en kwam met een blauw scherm...
nou ja, als het alleen maar nadelen heeft moet je het gewoon niet doen natuurlijk. Maar staat in de handleiding niets over welke bankjes je moet hebben?

En kun je in bios niets vinden over Dual Channel?
 
Ik heb het al gekocht:(
Maar wel met een throughbored amp 2200..
 
Dat is juist het vervelende..
er staat niets over in de handleiding....
 
Geplaatst door Stigter
Dat is juist het vervelende..
er staat niets over in de handleiding....
raar. Asus heeft altijd van die goede handleidingen! Helaas, pindakaas. Hebben de bankjes nog speciale kleuren (blauw/zwart)
 
volgens mij is de a7n8x-x de ' uitgeklede' versie van de a7n8x, en heeft ie de leuke extra's van dit moederbord niet (vandaar het prijsverschil!)
grote kans dus dat je helemaal geen dual ddr hebt !
in mijn handleiding van de a7n8x staat het namelijk wel beschreven, en mijn geheugenbank 2 en 3 zijn ook afwijkend van kleur (1=zwart, 2+3 = blauw).

grtn
 
Geplaatst door ffs78
volgens mij is de a7n8x-x de ' uitgeklede' versie van de a7n8x, en heeft ie de leuke extra's van dit moederbord niet (vandaar het prijsverschil!)
grote kans dus dat je helemaal geen dual ddr hebt !
in mijn handleiding van de a7n8x staat het namelijk wel beschreven, en mijn geheugenbank 2 en 3 zijn ook afwijkend van kleur (1=zwart, 2+3 = blauw).

grtn

:mad: :mad: :mad:

Volgens mij heb jij gelijk.........................
Maar hij zit al in de kast....... Dus terug brengen is denk ik geen optie..
 
Terugbrengen moet lukken, je hebt wettelijk een 8 dagen durende 'niet tevreden, geld terug'-garantie.
 
Ga kijken wat ik kan doen..
ik heb hem trouwens bij tqc hier in vlaardingen...
 
Vlaardingen, ben ik volgend weekend als 't goed is :)

Maar ga gewoon met het moederbord naar de winkel, eis dat ze 'm terug nemen en verwijs eventueel naar die wet, het lukt je wel.
 
Ik wilde al een emailtje sturen, maar dat zal niet echt lukken denk ik...
Gewoon proberen? Ik heb er geen ervaring mee en hij zit al in de computer natuurlijk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan