Geheugen gehalveerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
146
Een paar dagen geleden startte mijn pc niet meer goed op, er kwamen allemaal rare tekentjes in beeld en hij liep vast. Toen heb ik hem uit gezet en opnieuw opgestart. Hij deed het weer, maar veel trager. Nu heb ik gekeken en ik kwam tot de ontdekking dat hij nog maar 256 ipv 512 aan ram heeft. Verder doet alles het wel goed, maar dus met minder geheugen. Ik heb toen mijn geheugen eruit gehaald en er weer in gedaan, toen had ik weer 512. Ik dacht even dat het nu weer was opgelost, maar nu geeft hij weer maar 256 aan :( Houdt dit dan gewoon in dat mijn geheugen kapot is? (Geen goed contact ofzo maakt, want toen hij weer even 512 aangaf, werkte het wel gewoon perfect)


Ps, ik heb het geheugen ook al in een ander slot gepropt, maar het bleef bij 256
:(
 
Laat es alleen die mogelijk brakke 256mb-reepje in de pc zitten om te zien wat ie doet.
 
Moet ik ff die module in 2en breken ofzo?.....

hehe, geintje, ik vergat te vertellen dat ik 1 module van 512 heb, niet 2 keer 256. Das ook nou juist het vreemde :-/
 
Tja, hij geeft aan dat er niks mis is..................met 256 mb...........
 
Wachtend op een antwoord heb ik nog een vraag. Stel dat nu gewoon blijkt dat de helft van module het niet meer doet (soms wel, maar goed) kan ik dan gewoon een extra module van 512 erbij proppen zodat ik 768 ram heb? Werkt dat gewoon goed?

Het moet dan neem ik aan wel hetzelfde soort geheugen zijn? Ik heb nu pc2700, ik kan daar zeker geen pc3200 ofzo bijzetten of wel soms?
 
Het is zoiezo niet goed, want 512 is 512 en als het de helft is, deugt het niet.

Ik zou em dus omruilen indien je nog garantie hebt.
 
Ja ok, maar als ik geen garantie meer heb, zou ik toch een nieuwe module moeten kopen en dan vraag ik mij af of het dan wel gewoon mogelijk is om het huidige halve (maar verder goed werkende) geheugen te behouden en er dus gewoon nog een module van 512 bij plant zodat ik 768 heb. Dat zou dan toch ook gewoon goed werken of niet?
 
Het lijkt me niet vestandig dat te gaan doen.
Het geheugen heeft een probleem, dus om nou de helft te gaan gebruiken, terwijl ie niet goed is.:confused:
 
Tja, maar verder doet alles het prima hoor, alleeen maar met 256. En memtest (damn dat duurt ook ff uren zeg) geeft geen errors. Dus als het geheugen verder goed is dan kan dat toch verder geen kwaad?
 
Geheugenreepje er uit, contactjes van de dimm met een gummetje schoonmaken, goed schoonblazen, opnieuw er in. Misschien maakt een datalijntje geen goed kontakt. Is me vaker dan eens overkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan