Geheugen in pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Enemico_

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Berichten
285
Hoi,

als ik een geheugenbalkje uit m`n ene pc haal kan ik die dan zo in de andere drukken.

Ik heb er een van 512MB DDR over. Zou dat kunnen?? Ik wil dus van 512mb 1024mb maken.

Ze zijn van een ander merk. M`n pc heeft nog ruimte voor één blakje.

En zou het veel schelen als ik er 1024 van maak of valt dat wel mee?


Groeten Dion
 
Als beide modules DDR geheugen zijn en de kloksnelheid ook gelijk moet het kunnen. Als de kloksnelheid van de ene lager is, dan past de andere zich daar op aan en gaat op een lagere snelheid draaien.
 
Waar kan ik die info allemaal vinden?

Het zijn wel allebei DDR, op de ene doos staat 512MB DDR werkgeheugen en ik heb hier een balkje waar 512MB DDR-DIMM opstaat.

Waar kan ik dat van die kloksnelheid vinden??
 
Dat zou je op moeten zoeken met bijvoorbeeld Google. Aan de hand van eventuele nummers die op de modules staan.
Staat er niet iets op van PC2700(333mhz) of PC3200(400mhz)? Ik bedoel in ieder geval iets wat met PC begint en een nummer erachter.
 
En je antwoord op de vraag of het veel zal schelen:

Ik denk dat het wel verschil maakt. Vooral als je beetje zware games speelt. En meerder zware programma's tegelijk laat draaien. En videobewerkingen gaat doen.

Je zou met Everest ook even het type nummer van je geheugen kunnen op zoeken. Van wat je er nu in hebt zitten.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&dlid=1&lang=en
even naar beneden scrollen en op 'Accept' drukken.
 
Het lukte niet echt. M`n hele pc deed het niet meer nadat ik het tweede balkje erbij had gedaan. Heb een nieuwe opgehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan