Geheugen instelling videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tabaksbaars

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Ik heb een laptop die voor de videokaarten een deel van het geheugen gebruikt (128 MB). Nu is mijn vraag: hoeveel heb ik nodig om goed DVD films te kunnen afspelen. Mijn laptop is een Asus A6U.

hoe krijg je het sowiso al voor elkaar om je videokaart gebruik te laten maken van je RAM??

Tabaksbaars zei:
Ik heb een laptop die voor de videokaarten een deel van het geheugen gebruikt (128 MB). Nu is mijn vraag: hoeveel heb ik nodig om goed DVD films te kunnen afspelen. Mijn laptop is een Asus A6U.

Ligt eraan hoeveel intern geheugen je hebt, en hoeveel je inderdaad nodig hebt daarvoor, zal even uittesten worden.

Intern geheugen voor een onboard videokaart gebruiken is zowiezo wat trager als geheugen op een agp kaart, daar is dat heheugen speciaal en alleen voor die gpu, en dan is de bandbreedte ook veel groter.

Oke mensen, er heerst hier een misverstand

Het geheugen is totaal NIET belangrijk bij het kijken van een DVD. Zelfs een 32 mb kaart zal hier ruimschoots involdoen. Je hebt alleen een kaart nodig die enige DVD encoding technieken aanboord heeft. Zoals de nieuwste AVIVO van ATi en Purevidio van NVIDIA. Ook moeten je codecs up 2 date zijn. Als dit het geval is heb je aan dat 128 mb onboard kaartje meer dan genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan