Geheugen instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kun je beter met azerty regelen ivm garantie .
Als zij dat beweren moeten ze het ook regelen en instellen je hebt €60 betaald voor montage incl garantie
Laat je niet afschepen en vraag er om

Jaa, maar dan ben ik hem een week kwijt, en moet ik hem er heel brengen en halen, maar dat zie ik totaal niet zitten.

Vraag aan azerty wat je in moet stellen
In het bios kun je wel geheugen snelheid/timings instellen

Ik denk dat je de snelheid 1600Mhz op 1333Mhz moet zetten , maar vraag eerst een duidelijke omschrijving van het probleem aan azerty

Welke problemen heb je met het geheugen ?

Laatst bewerkt:
Blue screens of death, met daarin Memory_dump, of memory management.
Als ik test met memtest, dan krijg ik te zien van dat het niet accuraat is of iets.

Is het geheugen wel geschikt voor je moederbord? Om welk geheugen gaat het? Single Channel of Dual Channel.

Geen idee :$
In mijn eerste post staat een link naar wat ik heb ;)

Vraag aan azerty wat je in moet stellen
In het bios kun je wel geheugen snelheid/timings instellen

Ik denk dat je de snelheid 1600Mhz op 1333Mhz moet zetten , maar vraag eerst een duidelijke omschrijving van het probleem aan azerty

Welke problemen heb je met het geheugen ?

Als het 1600Mhz geheugen is gaat het dan gewoon niet op 1333Mhz werken. Zonder iets te moeten verzetten, of vergis ik me..?

Quote bij het moederbord op de site van azerty:

"Ondersteunde RAM-snelheid1800 MHz, 1600 MHz, 1333 MHz, 1066 MHz, 800 MHz, 1866 MHz"

ramshield , als ik op die link klik, zie ik een inhoudspagina van alle soorten computer onderdelen.
Wat zijn de juiste specificaties van je moederbord, en de juiste specificaties van het geheugen.
Heb je het ram geheugen vervangen, of heb je ram geheugen bijgeplaatst?

Inhoudspagina van alle soorten computeronderdelen?
Als het goed is is het een hele PC samengesteld, alleen ontbreken de videokaarten, op een vreemde wijze.

Maar nee, ik heb niks gedaan aan het RAM geheugen.
Ik heb alle onderdelen bij Azerty besteld, en daar in elkaar laten zetten.
Mij hebben ze laten weten in een mail dat mogelijk het RAM gheugen niet goed is ingesteld, dus dat zou ik graag willen doen.
Maar ik heb geen idee hoe, en op welke instellingen dan.

Terug naar de winkel zou ik zeggen. En het RAM geheugen juist instellen is maar een paar minuutjes werk, niet een ganse week.
Straf verhaal voor mij hoor. Computer assembleren en niet uittesten of alles goed werkt.

Blue screens of death, met daarin Memory_dump, of memory management.
Als ik test met memtest, dan krijg ik te zien van dat het niet accuraat is of iets.

Als memtest fouten geeft moet je het geheugen terug sturen
Wat geeft Azerty voor advies ?Wat moet je instellen ?

1600mhz geheugen draait prima op 1333mhz
Soms helpt het om een lagere snelheid te kiezen

Laatst bewerkt:
Wij horen van u wanneer u weet wat u wenst.
Vaak worden er in de bios de timmings en voltages van het geheugen niet ingesteld.
Misschien dat u deze na wenst te kijken wanneer de BSOD niet verholpen zijn.
De correcte instellingen kunt u vinden op de site van de fabrikant van het geheugen.

Met vriendelijke groet,

Mark Godeschalk
Rma afdeling
Azerty

Na net weer een blue screen gekregen te hebben, ik maar gelijk gaan kijken.
Het enige wat niet goed stond, was de snelheid van het geheugen, die stond op DDR3-840, en heb ik nu op DDR3-1600 gezet.

Die handleiding, ik kan het niet in het engels vinden, want dat is in het duits?

Welke handleiding is in het duits ?
Van corsair heb je de link , die van asrock kun je op de website vinden.

Excuses, ik had het boekje erbij gepakt die ik erbij kreeg in de doos, maar ik heb het gevonden.
Ik zal het nog eens langs gaan, maar alles stond op automatisch en verder goed, behalve geheugen snelheid...

zet de snelheid maar op 1600mhz en als dat problemen geeft op 1333,
draai daarna nog een uurtje of 2 memtest om fouten met het ram geheugen uit te sluiten .
Misschien kun je nog overleggen met azerty ; zij hadden dat eigenlijk moeten doen ;
jij hebt €60 betaald voor assemblage en testen .

Laatst bewerkt:
Klopt, maar anders ben ik hem een week kwijt, en nu kan ik het zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan