geheugen kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Doordat mijn moederbord kapot is gegaan heb ik er een andere moederbord in laten zetten.
echter mijn oude geheugenkaarten (2X ddr 256MB) paste niet meer op het nieuwe moederbord.

Ze hebben er nu eentje ingezet die wel paste.

dit is een kingston ddr sdram pc2100 1gig (133mhz)
Nu zegt mijn gevoel dat dit een heel oud model is.
sdram is toch heel oud?

of is dit een goede geheugenkaart?

dat is vrij oud en traag geheugen.
laaste nieuw geheugen is ddr 2

Nou ja zeg 'oud en traag...' het wordt nog steeds verkocht hoor!
Als je voor die module zo'n 125 euri hebt betaald ipv 70, moet je achter je oren krabben .....

Als je voor die module zo'n 125 euri hebt betaald ipv 70, moet je achter je oren krabben .....

Het mooie is dat ik hem er gratis bij mijn moederbord kreeg.
Dus ik mag natuurlijk niet klagen
Maar via everest een benchmark gedaan maar dit kaartje is wel een stuk minder ondanks de 1 gig dan de twee kaartjes (2x256mb) die er in zaten.

de 1gig kaartje scoort midden onder terwijl de twee andere kaartjes ruim boven midden scoorde

Doordat mijn moederbord kapot is gegaan heb ik er een andere moederbord in laten zetten.
echter mijn oude geheugenkaarten (2X ddr 256MB) paste niet meer op het nieuwe moederbord. Ze hebben er nu eentje ingezet die wel paste.

Tja .... maar niet alleen je geheugen, maar je hele moederboard is vervangen ... mag jij zeggen waar de oorzaak dan ligt ... !

kan het dan ook aan de moederbord leggen dat de pc minder presteert?

Het probleem was dat ik een socket 478 heb.
En deze moederborden zijn nagenoeg niet meer te krijgen.
Bekende computerzaken zijden al gelijk dat ik beter een nieuwe pc kon kopen omdat deze type moederborden nagenoeg niet meer te krijgen zijn.
was al blij dat er toch nog één te vinden was

kan nog wel steeds verkocht worden maar het is dus wel verouderd
er is zelf nog een pc zaak die edo ram verkoopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan