Geheugen kapot door virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi falconetti!

Ja, ik heb nieuw geheugen geprobeerd en ik heb het ook in het andere slot geprobeerd (ik heb twee sloten).

Zou het misschien iets met mijn bios te maken kunnen hebben dan? Of aan de processor? Of zal het dan toch het moederbord zijn?

Het had een mirc nogwat virus. Het was in ieder geval een backdoor virus en ik ben volgens mij wel gehacked:S

Ik kon over MIRC bij Symantec/Norton alleen dit vinden:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/mirc.lxd.html
Het is niet echt iets dat je zegt: WAUW...heftig!!

Ik ben geen voorstander van 'pielen' met de BIOS.

Misschien verstandig om eerst te kijken wat zit op de PC en als alles goed werkt.
Download Aida 32 hier: http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
Na installatie, open programma en haal eerst updates op (tabje Bestand en kies Netupdate).
Check daarna rustig je PC
Met tabje WEB kun je ook rustig de nodige drivers vinden.

Groetjes :D
Falco

Hoi,
Ligt het niet gewoon aan je installatie cd XP?
Is het wel een full install, kun je niet eens een andere proberen?

Hoi allemaal!!

Mijn harde schijf is al helemaal leeg en ik heb ook een andere harde schijf geprobeerd en het probleem bleef. Vandaag kreeg ik de foutmelding:

An attempt was made to write to read only memory.

Verder zit er niets meer in mijn pc, ik heb de videokaart vervangen, het geheugen en de hd...

Misschien is de xp cdrom wel niet zo lekker meer (heeft het wel altijd gedaan), ik zal een andere proberen te pakken te krijgen!! Maar dat verklaart nog niet waarom mijn pc niet meer in xp wilde opstarten (enkele malen) toen XP nog gewoon op de schijf stond.

Wat denken jullie? Zal ik een nieuw moederbord, processor en geheugen gaan halen?

Groetjes!!

Ik heb net de partities van de schijf verwijderd, opnieuw aangemaakt en geformatteerd met fdisk.

Toen heb ik een andere XP versie proberen te installeren (originele cd).

Helaas, hij doet het nog steeds niet.... :S

Hoi,
Kan natuurlijk aan je moederbord liggen, maar dat zou ik toch eerst zeker stellen voordat je nog meer geld uitgeeft.
Heb je echt niemand die een andere versie heeft, al is het 98 of een FCKGW versie (illegaal dus)...
He namelijk al eens iemand met hetzelfde probeleem gezien die een update bleek te hebben, tja dan moet je dus 98 of whatever erbij in de cd rw drive duwen..
Krijg je een blauw scherm?
Wat voor hardware had je nog meer ingeplugd?
Probeer anders eens zonder je videokaart ingeplugd te installeren..

Hoi!

Ik heb ook windows millenium al geprobeerd, maar daar liep hij ook op vast. Terwijl deze windows XP en millenium allebei zonder problemen gedraaid hebben. Daar zal het dus niet aan liggen. Ik krijg inderdaad een blauw scherm met STOP: 0x000000 en nog wat, dit verschilt iedere keer.

Ik had de videokaart ingeplugd (2 soorten geprobeerd, zelfde probleem) De diskdrive (ook zonder geprobeerd), de cdrom speler (2 soorten geprobeerd) de harddisk (twee soorten geprobeerd) en verder eigenlijk niets. Ik heb zelfs een andere geheugenmodule geprobeerd.

In de winkel zeiden ze dat de ventilator van de processor misschien niet draaide zodat hij te heet werd, maar deze draait wel. Ik kan me dus alleen nog de processor of het moederbord voorstellen!

En windows xp installeren zonder videokaart lijkt me een beetje lastig, toch?

Groetjes en bedankt!

Laatst bewerkt:
Het zou erg handig zijn als je de EXACTE tekst van de foutmelding (STOP....) zou kunnen plaatsen.

Grtz
Falco

Hoi Falco!

Dat verschilt eigenlijk iedere keer. Hier is er een:

STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x80845B83, 0xFC90ED7C, 0x00000000)

Groetjes!!

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Hallo iedereen!

Ik zit nu weer achter mijn peeceetje met verse windows xp!!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik ben er nu toch achter gekomen wat het probleem was...

Het klemmetje waarmee de koeler op de processor vast zat was gedeeltelijk gebroken. Hierdoor zat hij niet stevig genoeg meer vast! Na een nieuwe koeler gekocht te hebben loopt mijn peeceetje weer als een trein! :D

Groetjes van Sonja!!

Perfekt !!

En nu maar zorgen dat je trein (PC) goed blijft draaien.
:D :D
hoe breekt zoiets??

Groetjes :D
Falco

Hoi Falco!

Mjah, het was een plastic klemmetje, niet echt stevig;) Is natuurlijk niet de bedoeling dat zoiets breekt! ik had de pc niet open gemaakt ofzo, het was zomaar gebeurt.

Nu heb ik een ventilator met een ijzeren klemmetje, als die breekt dan weet ik het ook niet meer!!!;)

Thnx nog voor je hulp!

Groetjes van Sonja :D

???

Dus dit was alleen maar omdat de cpu-fan (de koeler bij de processor) niet goed genoeg vast zat??? Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, toch maar een xtra schroefje in draaien dan :thumb:. Dat het zoooo simpel was zeg!!! :(:confused::d

Hoi Nolo-Mega,

Ja het was inderdaad zo simpel. Zorgen dus dat je fan goed vast zit en vergeet de koelpasta niet!

En het leuke is... dat de pc nu, na ruim 4 jaar, nog steeds dagelijks zijn werk prima doet! (welliswaar inmiddels bij moederlief...) :D

Groetjes en ik hoop dat jouw probleem hiermee ook opgelost wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan