geheugen kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

headshot

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
hallo,
ik heb sinds een maand een nieuwe pc, het werkt niet!
ik gebruik vista ultimate
8800gts 320
amd athlon x2 6000+
2 gig kingston 667mhz werkgeheugen
320 gig harde schijf
580 watt voeding

nu heb ik het probleem dat als ik bij spellen zoals, medal of honor airborne en need for speed most wanted er een blauw scherm komt en automatish opnieuw opstart.
ik heb alles geprobeert (misschien mijn andere topic gezien).
ik ging mijn geheugen 2 keer getest met memtest en toen kwam het zelfde blauwe scherm en startte hij opnieuw op!
ik heb ze allebij al in een ander slot gedaan maar het bleef hetzelfde.
het gaat om dit geheugen: http://empc.nl/index.php?id=10&sub=Produktinformatie&ProdId=13246&OldId=31

ik neem aan dat dit onder de garantie valt dus ga ik terug naar de winkel als jullie ook denken dat dit het probleem is.

stel ik ga terug dan kan ik misschien sneller geheugen nemen, ik zat te denken aan dit: http://empc.nl/index.php?id=10&sub=Produktinformatie&ProdId=14783&OldId=31

is dit goed?

ik wil graag het probleem oplossen want ik kocht een game pc maar ik heb nog geen game kunnen spelen:mad:

alvast bedankt,

Als iets onder garantie valt, moet je daar gebruik van maken en niet zelf gaan zitten kloojen met het risico dat dan de garantie vervalt.
Zorg eerst dat je een werkend systeem hebt en denk daarna aan uitbreiding.

even een snelle tip:

"stel ik ga terug dan kan ik misschien sneller geheugen nemen"

Je vermeld niet welk moederbord je hebt dus kijk eerst of deze wel post.. ander si het zonde van je geld..

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het zelf met mijn gloednieuwe notebook gehad. 1 geheugenmodule bleek kapot te zijn.
Om te testen of het 1 specifieke module is, plaats je 1 module in de pc. Werkt de pc... dan vervang je de 1e module voor de 2e (zelfde slot uiteraard). Doet de pc dan raar, dan weet je welke module kapot is.
Werkt het alleen niet als er 2 modules geplaatst zijn dan kan het misschien ook nog aan het moederbord liggen.

Hoi !

Helemaal eens met @Loonytune: een PC van een maand oud die regelmatig blauwe schermen geeft is een garantiegeval !

Verder niet mee rommelen i.v.m. evt. garantieverlies, terugbrengen en garantie claimen !

Greetz,

Harry.

1 een van die tweede strips zou niet goed geplaats of defect kunnen zijn.
2 gig kingston 667mhz werkgeheugen.

Dus garantie, dus niet zelf ga zoeken.

Laatst bewerkt:
dit is mijn moederbord: http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=305&l4=0&model=1171&modelmenu=2

daar kan ook 800 mhz op dus dat kan ik nemen...
met memtest heb ik getest met een geeft hij geen foutmelding, met de ander soms een foutmelding en soms een blauw scherm, toen pakte ik nog 2keer 512 mb erbij en toen gebeurde hetzelfde, blauw scherm en geen games kunnen spelen, maar alvast bedankt ik ga terug naar de winkel!

hij is ondertussen terug gebracht en ze hebben er een nieuw geheugenbankje ingezet, nu probeerde ik moh airborne te spelen en het werkte goed! maar toen ik in het 2de lvl kwam stopte hij weer:eek: :shocked:
nu kwam er geen blauw scherm maar ging het geluid door en het beeld bleef stilstaan en naar ong, 10 sec stond er: no video input.

wat moet ik doen?

en ik heb nogmaals met memtest getest en nu na 20% nog geen fouten gevonden

hij is ondertussen terug gebracht en ze hebben er een nieuw geheugenbankje ingezet, nu probeerde ik moh airborne te spelen en het werkte goed! maar toen ik in het 2de lvl kwam stopte hij weer:eek: :shocked:
nu kwam er geen blauw scherm maar ging het geluid door en het beeld bleef stilstaan en naar ong, 10 sec stond er: no video input.

wat moet ik doen?

en ik heb nogmaals met memtest getest en nu na 20% nog geen fouten gevonden

Als eerste memtest laten testen tot 100 %. 1 keer de test doorlopen is voldoende. Bij geen fouten is de kans erg klein dat het geheugen nog kapot is.

Ten tweede, zijn de spellen die je speelt wel vista compatible? Gebruik je de 64 bits of 32 bits versie?

Optie in vista die je kunt gebruiken is de compatibiliteitsmodus. Hiermee "simuleer" je een windows xp sp2 omgeving. Dit doe je als volgt. open de verkenner en zoek de map op waar je MoH in hebt geinstalleerd. Selecteer vervolgens het bestand waarmee je het spel opstart en klik erop met je rechtermuisknop. In het uitklapvenstertje selecteer je eigenschappen. in het nieuwe venster selecteer je compatibilitiet (2de tabblad dacht ik) en vink je de optie aan om hem in windows xp sp2 mode te laten lopen. Vink ook ff administrator rechten aan. Dit kan ook nodig zijn soms.

ik gebruik vista ultimate 32 bit en airborne is net uit, dus voor vista en de rest weet ik niet maar heb ik al geprobeert om als xp sp2 uit te voeren, lukte niet:S

de test geeft geen fouten bij 100%

nadat er nieuw geheugen in is gezet ben ik gelijk maar weer terug gegaan toen ik er achter kwam dat het nog niet werkte, ik heb even gebelt en de videokaart is kapot.
er komt een nieuwe kaart in en hopelijk is het dan opgelost.

En jij mag deze reparaties uitvoeren en aanspraak blijven doen op de garantie.
Waar zit dat bedrijf en hoe heet het ?

jeh ik het zelf uitgezocht wat kapot is maar zij gaan het repareren, het gaat dus om een nieuwe pc die ik nog voor augustus heb besteld maar nog steeds niet goed is.

de winkel heet empc ( www.empc.nl ) en het zit in dronten ( flevoland )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan