Geheugen kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scarpenter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Heey, ik wi graag meer Ram geheugen kopen omdat ik nu 1 gb heb en voor de meeste spellen toch eigenlijk 2 gb beter is. Ik heb met pc wizard gekeken wat voor geheugen er nu in zit : 2 x 512 mb DDR - SDRAM.

als ik 1 gb erbij wilt, wat moet ik dan kopen?
b.v.d.

Hoi,

Als je in dat programma even naar Mainbord gaat (links in het menu) en daar op je geheugen klikt, komt onderin nog meer info te staan.
Daar staat bij Type iets dat begint met PC-**** (en dan wat getallen), of PC2-****. Bijvoorbeeld PC-3200 of PC2-4300. Je moet geheugen kopen van datzelfde type. :thumb:

Dat zou kunnen, maar als je er 1GB bij wilt is dát niet de goede (die is 512mb) :).
Ook zou ik eerder kopen bij een echte goede computerwinkel, zoals Alternate. Een voorbeeld daar van een PC-3200 1GB geheugenreepje is deze, schrik niet van de merknaam... ;).

Je moet eigenlijk wel weten of er nog plek is op je moederbord voor extra geheugen, maar ik weet niet waar je dat kunt zien in PC Wizard. Als je het merk en type van je moederbord even hier zeerzet, kan je het zo opzoeken op internet.

Ik zou dan ook maar even nakijken of je dual channel geheugen gebruikt (bv. bij Intel PIV), als je er dan namelijk maar één reepje bij doet heb je weliswaar meer geheugen, maar is de pc uiteindelijk merkbaar trager omdat je dan geen gebruik meer maakt van dual channel.

Je moet eigenlijk wel weten of er nog plek is op je moederbord voor extra geheugen, maar ik weet niet waar je dat kunt zien in PC Wizard. Als je het merk en type van je moederbord even hier zeerzet, kan je het zo opzoeken op internet.

Bij moederbord neem ik aan dat het bij pc wizard een Mainboard is, als dat zo is dan zijn mijn merk en type :
Manufacturer : Gigabyte Technology Co., Ltd. (Gigabyte)
Product : GA-8ISXT

Oké, volgens deze handleiding van jouw moederbord heb je 4 geheugenslots, waarvan nu dus 2 bezet. Dus er is nog plek voor extra modules.

Over wat maestro12 zegt: hoe je in PC Wizard ergens kan zien of het Dual Channel is, weet ik niet. Misschien staat dat er ergens bij, tussen de info over je geheugen. Anders even op internet zoeken, met je merk en type geheugen.
Je moederbord ondersteunt Dual Channel trouwens wel (zie die handleiding onder Step 2: Install memory modules)

Er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van 'dual channel' geheugen, wil je dus niets aan snelheid inleveren zal je dus twee gelijke geheugenmodules moeten gebruiken, het mooiste zou zelfs nog zijn dat ze gelijk zijn (merk en type) aan de reeds geplaatste. Kan je die niet vinden, zal je in ieder geval gelijke specificaties (PC 3200 met dezelfde CL waarde) moeten plaatsen.

Is goed, bedankt voor alle informatie.

er zitten nu 2 Samsung kaarten in met type :
DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]

deze is alleen moeilijk te vinden op Internet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan