Geheugen kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

P V D M

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
21
Ik heb last van 'verdwenen' ruimte op mijn C schijf.
Vrijwel alles zelf nagekeken, en ik mis gewoon 50GB.
Ik heb JDiskReport gedownload, en de C schijf laten scannen.

Deze Computer zegt: 5,73GB van 48.8GB beschikbaar

JDiskReport zegt dat de map 'Blocks' (Deze Computer/C:/Blocks) 8,1GB bezet heeft, terwijl ik deze map niet eens kende, en niet weet waar hij voor dient.

Ook 'Users' gebruikt 10,8GB. (Dat is de map 'Gebruikers' neem ik aan?)
Edit: Ik kom er net achter dat een net gedownloade HD film 10 gb in beslag neemt, die opgeslagen word in een map in gebruikers. is dat in ieder geval opgelost.

Nu rest alleen nog de vraag:
'Wat doet de map 'Blocks' en hoort dit zoveel geheugen in beslag te nemen.
En: is 49GB ruimte op je Cschijf overal weinig? Dat idee krijg ik namelijk..
Bedankt!
 
Misschien is het handig als je ons ook vertelt wélke (soort) bestanden zoals in die map 'Blocks' staan.

Een hdd van 50 giga is een vrij kleine hdd. Een jaar of 8 geleden waren 50 giga schijven nog wel gangbaar, nu niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beetje lastig te omschrijven, omdat het zoo gigantisch groot is.

Maar het komt hier op neer:
Blocks --> All Blocks --> ongeveer 140 mapjes genaamd als 12826, 12435, 19453 etc etc. allemaal 5 nummerige mapjes.

5 mapjes geopend:
1e: Kelkoo_01_01_VIS_ALL+WW01 als mapje, waar verder niks belangrijks meer in zit
2e: IntelGBLan_9.12.16.0.WHQL_01_V3_ALL+WW01, zelfde idee als hierboven
3e: SymantecUpdates_2008.03.12_01_VIS_ALL+WW-01
4e: CyberlinkPowerCinema_4.7.3904_01_VIS_ALL+WW-01
5e: LiteonPCIWlan_7.2.0.150_01_V3_ALL+WW-01

Zo heb ik er dus even 5 mapjes random tussenuit gepakt, en zelf nog even verder gekeken, maar ze lijken allemaal vrij veel op elkaar, alleen veranderd het eerste stukje steeds.

Grootte varieert van een aantal KB tot een aantal GB.

Verder is het dus slim om een externe harde schijf te kopen, aangezien ik vrij veel HD films download?

Groeten.
 
Het zegt mij even helemaal niets!
Dat zijn mapnamen?
Wat zijn de extensies van de bestanden IN die mappen (dus wat staat er áchter het puntje:

naambestand.???
 
Deze 2 mappen, verklaren eigenlijk alleen niet de missende ruimte op je HD. Je vraag gaat over verdwenen ruimten, Het rapport zegt dat er een aantal gig niet bruikbaar is, dit zou te verklaren zijn door dat je misschien een samengestelde pc bij welk merk dan ook gekocht hebt. Op deze niet zichtbare ruimte op je HD staat de recovery. Op het moment dat je pc crasht, je de pc naar fabrieks instellingen terug wilt zetten, haalt de pc hier zijn data vandaan. Dat de ruimte niet zichtbaar is in een verkennen, is alleen maar goed want anders zou je er wat in kunnen wissen of wijzigen wat niet de bedoeling is.

Wat betreft die 2 mappen, das in zoverre verklaarbaar, of de fabrikant heeft dit er op gezet en of jij zelf heb dit er op gezet. Als het je niets zegt, dan zou je ze kunnen wissen.

jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan