geheugen limiet door microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
195
ik ben bezig met een hp proliant ml350 g5 te installeren. Ik heb er 6gb aan intern geheugen ingedaan en de windows versie die erop geinstalleerd is is Microsoft Server 2003 R2 Standaart editie..

het viel mij op dat hij in de bios netjes 6gb aan geheugen ziet, maar in windows zelf maar 3,50 gb.. toen ging ik even googlen en vond ik dit:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778.aspx#physical_memory_limits_windows_server_2003

daar staat dat mijn windows versie een limit heeft van 4gb..

weet iemand of daar iets tegen te doen is?
 
Of er iets tegen te doen is? Half. De oplossing die er is, is niet optimaal. Je moet een andere versie van je besturing systeem instaleren. De 64 bit. De 32 bit die je hebt kan maar 4 gb geheugen adresseren (2 ^ 32 = 4096 mb). De 64 bit kan veel meer (2 ^ 64 1,84467E+19 bits (18 triljoen, hetzelfde getal als de mythe van het schaakbord))
 
ja, alleen het probleem is dat het gewoon een legale versie is die hoort bij het type server wat ik gekocht heb. geen 64 bits dus erbij, en die licentie voor 32bits mag niet gebruikt worden voor 64 bits ofwel? en hun werken nog met verouderde software dus vraag me af of die op 64 bits werken, of maakt dat niks uit?

zijn er nog andere oplossingen?(A)
 
geen oplossing.

Windows 32 bit ondersteunt maar 3,33 GB
een 64bit indd veeeeel meer :) , maar in het algemeen botst de 64bit wel eens tegen software probs aan


(lol dacht dat dit trouwens wel algemeen bekend was)
 
ik had eigenlijk ook maar 4gb in de server zitten maar door een fout van de leverancier heb ik 2gb extra gekregen.. daarom kom ik dus op 6gb:)

ik vind het wel slecht eerlijk gezegt
 
Dat is wat windows idd ziet, Maar dat GEBRUIKT hij niet.


Als je vista hebt => taakbeheer => prestaties
Daar staat fysiek geheugen 3326 MB

Windows "ziet" wel dat er 4 gig inzit, maar kan er maar 3,3 gebruiken.
 
Dat is wat windows idd ziet, Maar dat GEBRUIKT hij niet.


Als je vista hebt => taakbeheer => prestaties
Daar staat fysiek geheugen 3326 MB

Windows "ziet" wel dat er 4 gig inzit, maar kan er maar 3,3 gebruiken.

O ja?? Niet altijd waar!!

Microsoft zei:
A 32-bit operating system can address memory that is relocated above the 4 GB boundary if the following conditions are true:

* The computer is in Physical Address Extension (PAE) mode.
* The computer has 4 GB of RAM.

In this case, the operating system correctly reports how much memory is installed.

Op het moment dat het adresseerbaar is, is het ook bruikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan