Geheugen nog uit te breiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Ik ben in het bezit van een laptop Acer Aspire 1406LC met 512 MB intern geheugen en werkend met Windows XP. Vermoedelijk zit er 256MB op het moederboard want het Infineon geheugen kaartje bevat slechts 256 MB. Het type nummer is:
HYS64D32020GDL-7-B . Ik wil dit verhogen naar 1 GB door het huidige kaartje te vervangen door een 1GB geheugenkaartje. Welke moet ik dan hebben en waar moet ik op letten bij de aankoop zodat dat dat nieuwe kaartje ook goed samenwerkt met het OS.

Hoi...

Das een oudje..
Het volgende is mogelijk in dat laptopje:pc2100 sodimm.
2slots en je kan maar max 1 gb kwijt.(2x512mb)Het huidige reepje is een 256mb.
Advies:niet nieuw kopen maar eens rondsnuffelen op marktplaats.Liever nog:iemand heeft er 1 liggen en denkt..ach laat ik hem maar weggeven.

Het is inderdaad een oudje maar daarom ook een beetje langzaam wat ik hoop te beteren met wat extra geheugen.
Opmerking
Er zitten inderdaad 2 slots in maar die zijn verschillend in grootte. In het grootste slot zit het bovengenoemde geheugenkaartje van 256MB. Het andere slot is leeg. Het huidige geheugenkaarje past niet in het lege slot. Moet ik nu proberen 2 verschillende kaartjes van 512 MB "op de kop te tikken"?

je kunt je bericht aanpassen als het nodig is he...

succes met je vraag verder

Ik sta er even van te kijken dat je zegt dat je 2 verschillende afmetingen hebt qua slots.Daar kan ik namelijk niets over vinden.

Geheugen nog uit te breiden

In de gebruikershandleiding tref ik zojuist onder de paragraaf "Het geheugen uitbreiden" de volgende tekst:
Uw notebook heeft twee geheugenslots voor soDIMMs (Small Outline Dual Inline Memory Modules). Dit slot ondersteunt PC-133 Synchronous Dynamic Random Access Memory(SDRAM) of PC2100 Double Data Rate- Synchronous Dynamic Random Access Memory (DDR-SDRAM). Het standaardgeheugen bezet ��n door de dealer uitbreidbaar slot. U kunt het geheugen ook uitbreiden via het door de gebruiker uitbreidbaar slot.

Welk type dan in dat slot moet, vertelt de handleiding niet. Hoe nu verder?

Hallo frankwannet

Verder staat er niets over hoe de 1GB verdeeld moeten worden over de slots. Er volgt nog wel een paragraaf over hoe je in het slot extra geheugen moet installeren. Het manual gaat er vanuit dat de basis uitvoering geleverd wordt met 256MB geheugen. Het voornoemde slot is dan voor de geheugenuitbreiding. Waar nu de basis 256 MB zit is me een raadsel. Achter het luikje kan ik niets ontdekken. Kan er nog een slot ergens anders op het moederbord zitten?
Hoe nu verder of is het een kansloos project geworden?
Ik heb ook maar eens wat foto's genomen van dagene wat achter het bodemluikje te zien is. Helpt dat bij het geven van een goed advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan