geheugen p4 hyperthreading

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdveldem

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
42
Hallo ik heb een dell dimension 8300 met een p4 3.0 ghz met hyperthreading.

Ik weet niet wat het merk van het moederbord is en ik wil graag geheugen uitbreiden

Er zitten nu twee stripjes pc 3200 256mb in als ik wil uitbreiden moet ik dan een even aantal stripjes houden voor de hyperthreading en kan ik hoger gaan als pc3200 of heeft dat geen zin.

Ik weet wel dat de chipset van mijn moederbord 875P

alvast bedankt
 
Hoger dan PC3200(400mhz) heeft voor jou geen zin.
Ik neem tenminste aan dat die Dell geen overklok mogelijkheden heeft.
Als je moederbord "Dual-channel" ondersteund, zou ik voor twee gelijke reepjes gaan.
Mits je natuurlijk die ruimte op het moederbord hebt.
 
Als ik ga upgraden dan ga ik voor twee reepjes van 512 mb dual channel 400mhz. Overklokken is helaas niet mogelijk op mijn delletje hahahaha .

Ik heb momenteel 2* 256mb in die pentium 4 3.0ghz met hyperthreading en mijn videokaart is een radeon 9800 pro. Ik vind hem best nog wel traag eigenlijk. Als ik een film (4,7gb) van een dvd-r afhaal kan ik tijdens dat bewerken nauwelijks meer iets doen op mn computer. Ik heb net mn win xp opnieuw geinstalleerd dus hij is helemaal clean

Is dit normaal en verwacht ik gewoon teveel of zou het kunnen dat ik eregns anders nog een probleem heb

gr mark
 
Kijk is in je dvd programma of er een optie is, zodat deze alle voorrang krijgt.(prioriteit)
Als dat zo is zet deze eens wat lager.
Je zal zien dat je dan wel er nog wat naast kan doen.:)

Dat wil niet zeggen, dat extra geheugen verkeerd is.
Ik ga er vanuit met zo'n systeem dat er behoorlijk gehuegen ondersteund kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan