geheugen pc100-pc133

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hey,

kort vraagje,past een geheugenbank waarop pc133 staat ook in een moederbord waar pc100 geheugenbank al inzit?
pentium 3 550 mhz met pc110 moederbord type m741lmrt.

mario

Ja, mits evenveel 'pins' aansluiting(bv 164 pins)

PC133 werkt dan als PC100

Let wel op wat je moederboard aankan.
Prik niet teveel in, want dat ziet het systeem niet.

past ecc geheugen op elk moederbord?

kan ik 128mb pc133 ecc geheugen op een moederbord dat pc100 geheugen ondersteunt bijplaatsen of geeft dit problemen,bijv door het ecc.

mario

ECC kan bij gewoon geheugen geplaatst worden, ECC werkt dan echter niet.

ik heb net het geheugen erbij geplaatst,maar hij ziet het niet.heeft dit niks mee het feit te maken dat het ecc geheugen is?

Nee, ik heb ook wel ecc en niet ecc geheugen in één PC gehad en dat werkt gewoon. Dit staat meestal ook in de handleiding.

Welk merk en type moederbord heb je? Is het geheugen dat je gebruikt enkelzijdig of dubbelzijdig?

heb het in twee computers gebruikt.

comp 1 zit een moederbord in van pcchips type m741lmrt.
in de handleiding staat niks over ecc geheugen.

comp 2 is een packard bell computer en wel de iconnect 1700c-rw. het moederbord dat er in zit weet ik niet.

het geheugen is single-side denk ik,maar dit weet ik niet zeker(er zitten aan één zijde vijf grote chips en aan de andere zijde vier grote (aan beide zijkanten twee) en drie kleine chips.

er staat op infineon
hys72v16301gr-7.5-c2
16Mx72 sdram c1821704
pc133r-333-542-aa

128mb,sync,133 mhz,cl3,ecc,reg

bij beide computers worden ze niet gezien(ik heb er twee)

Het is dubbelzijdig geheugen (aan beide zijden geheugenchips) en dat is op zich een voordeel. Het is sterk afhankelijk van de gebruikte chipsets in de computers of ECC geaccepteerd wordt. In mijn Testpc (Dell PIII) wordt ECC wel geaccepteerd. Als het bij jou niet werkt kun je er ook weinig mee doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan