Geheugen Probleem Advies nodig wat nu ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
hey,

een half jaar geleden heb ik een pc samen laten stellen bij alternate met deze geheugen erin:
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1050255&showTechData=true

Een week geleden heb ik nog extra 2x 512MB DDR2 aangeschaft van een ander merk weet de naam niet zo uit m'n hoofd. De frequentie van deze geheugen is 667MHZ. Die van Geil zijn 1000MHZ.

Maar wat ik nu niet snap is waarom mijn pc nu alle 4 geheugensticks als 667MHZ erkent ?
Naamloos.jpg

Maar eigenlijk begrijp ik niet waarvoor die MHZ dienen ? Draaien de games er sneller door ?

dat kan door 2 oorzaaken komen.
1 je moederbord ondersteun niet sneller geheugen.
2 het geheugen woord terug geklokt door een sloomere module (in dit geval de sloome er uit,
haalen als het je stoort)

Hoi,

Ja, de snelheid van het werkgeheugen wordt aangepast aan de module met de laagste.
In jou geval zal die extra 2 x 512 Mb je effectief weinig opleveren.

Tip: nog zo'n zelfde set als die geleverd bij assemblage.

tnx voor de reacties TOP :thumb:

dus ik kan gewoon beter weer de zelfde halen :D
Maar standaard als ik ook deze eruit haal dan nog zijn ze niet 1000MHZ ? hoe moet ik dar instellen want er staat dan dat ze 800MHZ zijn terwijl se 1000MHZ syn ?
mijn mobo is Asus P5K

Hoi,

Die 800 Mhz is in elk geval al meer dan de 667.
Zoals gezegd, die 667 werd bepaald door de module met de laagste snelheid
Die 800 Mhz waarschijnlijk door het maximum dat wordt ondersteund door je mobo, zoals Virtuosa aangeeft.

Desondanks levert het installeren van 'net zo'n set' je uiteindelijk meer resultaat op, alhoewel ik zou kiezen voor 1 Gb, omdat maximaal zo'n 3,3 Gb ram wordt 'gezien' door Windows (32-bit).

Ik ga ervan uit dat je grafische kaart een (fysiek) eigen geheugen heeft, en dus niks 'afsnoept' van het werkgeheugen.

de specs van mijn pc zijn:
Quad core Q6600
Asus P5K
8800GT
500GB harddisk 16 mb cache
2 gb geil geheugen (net de 1024 eruit gehaald die 667MHZ waren)
Win Vista Ultimate

is er een mogelijkheid om mijn mobo de geheugen alsnog op 1000MHZ te laten draaien ?

2 gb geil geheugen (net de 1024 eruit gehaald die 667MHZ waren)

wat bedoel je met dit laatste?,
zijn ze nou 667 of ?,
En van 667 na 1000mhz overclocken van je geheugen? lijkt me een slecht idee.

sorry had fout gelezen.. maar als je moederbord dit niet ondersteund gaat 't niet,
als je dit handmatig hierop zet zal je pc geen beeld weergeven.

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb m'n geheugen persoonlijk in bios ingesteld dat die nu op 1066 MHZ draait ipv 800. Tot nu toe nog steeds alles goed nix mis. (die twee geheugen sticks van 667MHZ zijn er inmiddels al uit)

maar als ik nu in 3dmark 06 kijk dan staat er dat mijn frequentie 1,9 GHZ is ??? :shocked:
Naamloos1.jpg

hey,

ik heb m'n geheugen persoonlijk in bios ingesteld dat die nu op 1066 MHZ draait ipv 800. Tot nu toe nog steeds alles goed nix mis. (die twee geheugen sticks van 667MHZ zijn er inmiddels al uit)

maar als ik nu in 3dmark 06 kijk dan staat er dat mijn frequentie 1,9 GHZ is ??? :shocked:
Bekijk bijlage 50277

en met everest of cpu-z ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan