Geheugen probleem,help me !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

spain57

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
14
Probeer een nieuwe HD in mijn pc te installeren en hoewel ik een geheugen heb van 256 MB wordt bij het opstarten enkel 32832KB herkend,als ik in het BIOS ga en de optie Optimal Values klik wordt bij de restart het geheugen wel degelijk aangegeven doch het probleem begint opnieuw van voren af aan op het moment dat ik de XP cd instop of Boot CD

Kan iemand me vertellen hoe ik het kan oplossen of aan de hand is?

Alvast bedankt voor jullie reakties en hulp.

Mvg,

Angelo
 
Je hebt het over twee dingen, een nieuwe HD (harde schijf) en geheugenproblemen, wat heeft het ene met het andere te maken?

Wat voor geheugen gebruik je? SD-RAM of DDR? In het geval van SD-ram, welke snelheid? PC100 of PC133.

Wat voor PC heb je? (liefst merk/type moederbord).
 
op mijn geheugen staat 256 MB DDR - 266 Mhz CL 2,5

Gebruik een AMD Athlon processor op 1100 Mhz
 
Dat lijkt mij toch een processor voor SD-ram, maar dat zou dan niet mogen passen. Kun je het moederbord achterhalen?

Wat heeft de HD er eigenlijk mee te maken?
 
Of heb je een DDR, 184 pins, in een SDRAM 168 pins slot gevrot, lol.:evil:
 
heb het volgende kunnen achterhalen

Machine P6
BIOS (C) 1985-2001,American Megatrends Inc.
Mainboard by ELITEGROUP COMPUTER CO., Ltd
BIOS date 11/21/01 , SHADOWram : ACTIVE
BIOS extension C000H
Bus system PCI
CPU AMD K7-ATHLON , Real Mode , 1095.46 Mhz
CPU Details Model #06 Step #02 , VendorID: AuthenticAMD
RAM access cache: 1st Level: 64 KB , 2nd Level :256 KB
Main memory 640 KByte , free : 560KB
Extended Mem 262080 KByte , free 13184 KB XMS
Expanded Mem not installed

Hoop dat je hier wat aan hebt en dit is trouwens het geheugen dat al in de pc zat
 
Maar nog steeds weten we niet wat de hd ermee te maken heeft of het geheugen.

Is nu het probleem dat de nieuwe hd niet herkend wordt of mis je geheugen?
 
Of heb je een DDR, 184 pins, in een SDRAM 168 pins slot gevrot, lol.:evil:

als dit je manier is om anderen te helpen zegt mss iets meer over je persoonlijkheid,snap niet wat er zo lollig aan is mbt tot mijn vraag
 
Dat met het geheugen zal dan wel goed zitten. Is mij nog niet duidelijk wat de harde schijf er mee te maken heeft.

Kun je XP wel gewoon installeren of heb je dat nog niet geprobeerd?
 
Maar nog steeds weten we niet wat de hd ermee te maken heeft of het geheugen.

Is nu het probleem dat de nieuwe hd niet herkend wordt of mis je geheugen?

het probleem is dat ik geheugen mis, HD wordt herkend door het BIOS doch ik kan er verder niets meer mee want zodra ik een CD instop ben ik mijn geheugen kwijt
 
Dat met het geheugen zal dan wel goed zitten. Is mij nog niet duidelijk wat de harde schijf er mee te maken heeft.

Kun je XP wel gewoon installeren of heb je dat nog niet geprobeerd?

zodra ik het probeer zelfs met hulp van een BootCD ben ik het geheugen kwijt
 
Dan mis je dus geen geheugen maar harde schijf ruimte. Is wat anders.

Klik eens met je rechtermuisknop op deze computer en kies beheren. Ga dan naar schijfbeheer. Zie je daar de nieuwe schijf wel?
 
Dan mis je dus geen geheugen maar harde schijf ruimte. Is wat anders.

Klik eens met je rechtermuisknop op deze computer en kies beheren. Ga dan naar schijfbeheer. Zie je daar de nieuwe schijf wel?

dat kan alleen wanneer een OS geinstalleerd is en deze HD is volkomen blank dus dat gaat niet
 
Hoe groot is die harde schijf? Als deze groter is dan het BIOS van het moederbord aankan is dat het probleem, soms kan een BIOS-update uitkomst bieden.
 
Als je dat nu gelijk gezegt had hadden we niet zo hoeven gissen. Je zegt alleen dat je een nieuwe hd wilt installeren ipv windows installeren op een nieuwe hd.

Goed, je start op met de xp cd en wilt gaan installeren. Uiteindelijk gaat het niet verder. Wat komt er in beeld te staan?
 
Hoe groot is die harde schijf? Als deze groter is dan het BIOS van het moederbord aankan is dat het probleem, soms kan een BIOS-update uitkomst bieden.

de harde schijf is 160 Gig en wordt herkend door het BIOS , heb het ook geprobeerd met kleinere harde schijf (82 Gig) en het resultaat is hetzelfde.............geheugen kwijt
 
Als je dat nu gelijk gezegt had hadden we niet zo hoeven gissen. Je zegt alleen dat je een nieuwe hd wilt installeren ipv windows installeren op een nieuwe hd.

Goed, je start op met de xp cd en wilt gaan installeren. Uiteindelijk gaat het niet verder. Wat komt er in beeld te staan?


als ik het doe wanneer de juiste geheugen wordt aangegeven en de pc wordt restart na het laden van de eerste deel van XP krijg ik de melding dat het virtuele geheugen veel te klein is
 
Je installeert een nieuwe schijf, gebruik je de oude per ongeluk ook nog? Zo ja, hoe heb je die aangesloten?

Gebruik je voor die harde schijf een 40 of een 80 aderige kabel?
Als de aders net zo dik zijn als bij de floppy drive is het waarschijnlijk een 40 aderige, dan moet deze vervangen worden door een 80 aderige.
 
Je installeert een nieuwe schijf, gebruik je de oude per ongeluk ook nog? Zo ja, hoe heb je die aangesloten?

Gebruik je voor die harde schijf een 40 of een 80 aderige kabel?
Als de aders net zo dik zijn als bij de floppy drive is het waarschijnlijk een 40 aderige, dan moet deze vervangen worden door een 80 aderige.

heb een nieuwe IDE kabel 80 aderige inzitten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan