Geheugen probleem,help me !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staan alle jumpers wel goed? en zit de juiste HD op het juiste connectorpunt van je IDE kabel?
 
voor alle duidelijkheid het probleem is niet de HD maar het geheugen die verloren gaat
 
voor alle duidelijkheid het probleem is niet de HD maar het geheugen die verloren gaat


Maar alle problemen zijn begonnen met deze nieuwe schijf, het is daarom zeer aannemelijk dat hier dan de fout zit toch?
 
de fout ligt niet bij de HD, die werkt perfekt in de andere pc's,probleem is wat er met het geheugen gebeurt en waar het blijft
 
Ik denk dat jij dingen door elkaar haalt. Je kan niet verder met de windows setup, dit kan niet komen omdat je geheugen mist. Als je wel geheugen mist, kom je niet eens voorbij het eerste opstartscherm van de PC. Je zou dan een piep alarm moeten krijgen van het Bios.

als ik het doe wanneer de juiste geheugen wordt aangegeven en de pc wordt restart na het laden van de eerste deel van XP krijg ik de melding dat het virtuele geheugen veel te klein is

Hoe groot heb je de partitie gemaakt, waarop Windows moet komen?(tijdens de eerste deel van de setup)

PS virtueel geheugen is wat anders dan je fysieke geheugen op het moederbord.
 
als ik mijn pc opstart zie ik op het scherm de juiste hoeveelheid geheugen,de BIOS loopt door en geeft aan de gedecteerde HD en de aangesloten CD-Rom en DVD brander,de bootsequence staat op CD omdat de HD nog geen OS heeft en dan restart mijn pc en is tegelijk mijn geheugen zo goed als weg.
Heb de HD met Partition Magic als NTFS in een partitie,zelfs met het veranderen naar FAT32 en 2 partities blijft het probleem
 
Maak je schijf eens totaal leeg met Partiton Magic(alle partitie(s) eraf. Niet opnieuw partitioneren, maar meteen opstarten vanaf de Windows cd-rom en de setup beginnen. tijdens de setup kun je partitie(s) aanmaken. Kijk of je dan wel verder komt dan het eerste deel van de setup.
 
Zou het misschien mogelijk zijn dat je de precieze melding wat XP(setup) aangeeft hier meld?
(Hiermee wel het hele bericht aub.)
Met de informatiewat daaruit voortstreeft kunnen we je verder helpen.
 
Krijg je wel de vraag "Druk op een toets om op te starten van cd-rom" ? probeer eens een andere cd-rom speler, of boot eens vanuit het boot menu rechtstreeks vanaf je cd/dvd speler, is je windows wel bootable? opstartdiskettes geprobeerd?
 
soma kijken we over de meest simpele oplossing,bij test bleek de geheugenmodule fouten te hebben,nwe ingeprikt en probleem was opgelost.
Hoe dan ook een woord van dank aan alle die me met raad en advies bijgestaan hebben

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan