Geheugen probleem. (mogelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

aap222

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik heb laatst 4GB RAM (DDR3 1333) erbij gekocht. Heb nu twee modules van 4GB
in mijn moederboard (N68S3). Max RAM is 2x4GB dus dat klopt allemaal.
Net na dat ik de modules erin had gezet deed Google Chrome ineens raar en andere programma's ook ze liepen vast, Chrome zei: Aw snap. Ik heb toen eerst de dingen geprobeerd die Google Chrome adviseerde. Daarna heb ik een nieuwe versie van Windows 7 gekocht, omdat het bedrijf waarvan ik de PC heb gekocht zei dat dat het probleem was. Dus ik heb dat geinstalleerd en het oude OS eraf gegooid. Ook een memtest gedaan die aangaf dat alles goed was. Maar de oude problemen zijn er nu nogsteeds. Ben echt radeloos nu. Iemand een idee?

AMD Athlon II X4 640 3.00 GHz
Installed memory: 8,00 GB
64-bit
Ati Radeon HD5570
Als je nog meer moet weten moet je het even zeggen.
Teamviewer MAG OOK!

Help mij, please!?

Alles geupdate ??

Niet zo snel, kan het niet volgen.
Je zegt dat je een nieuw OS (ik hoop Win7 64 bit) (welke, home Premium or what) hebt gekocht en je oude er af gegooid hebt. (hoe).
Daarna zeg je dat je de zelfde problemen hebt.
Dat lijkt me erg onlogisch, want je oude OS is er niet meer.

Heb je Win 7 geïnstalleerd terwijl je verbinding had met internet, Ik hoop van wel.
Heb SP 1 geïnstalleerd.
Welke driver (ati catalist) heb je draaien, zie link hier onder.
Laatste nieuwe 64 bit
Heb je systeem classificatie opgehaald ? (prestatie index).

Welke versie van Chrome heb je geïnstalleerd ?

P.S. Zou het een teveel aan geheugen zijn, wat dit veroorzaakt, dan kun je gewoon even een latje er uit halen en zien wat het doet.

Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe OS is Windows 7 Ultimate 64bit en mijn oude was Home premium 64bit.
Heb ik eraf gegooid door eerst een 2e partitie te maken en daarop Ultimate te installeren. Daarna de andere partitie eraf gegooid.
Heb nu alleen nog Windows 7 Ultimate met alleen maar een paar programma´s: Steam, Google Chrome, Pc Wizard, Adobe Reader, Microsoft Silverlight, Ati Catalyst, Java TM (32 bit zou dit wat uitmaken?) Ik heb windows geinstalleerd met internet (als het goed is) De prestatie index is 5,3 ,maar op mijn vorige OS had ik als HDD index ergens in de 6-7 maar nu ineenkeer 5,3. Ik heb volgens google de allerlaatste versie van Chrome. Ik vind het ook raar dat de problemen er nogsteeds zijn.
Is dit genoeg info? Ik zie trouwens dat ik SP1 niet geinstalleerd heb, is dat misschien de boosdoener? Als dat zo is hoe krijg ik die?

Sp1

Hier kun je hem downloaden.
Het kan ook via updates. Duurt wel lang hoor, zelfs als je hem hebt gedownload.

Hier kun je de beta versie van Chrome downloaden.

Help me even, wat is nu precies het probleem dat je hebt, want chrome zou het op een verse install probleemloos moeten doen. Je hebt toch geen brakke schijf ?? (gezien de wisselende prestatie).

Ik bedoelde dus dat hij tijdens install met een draadje aan internet hing, zodat hij direct updates binnen kan halen voor je hardware.
Kijk bij optionele updates. Soms zitten ze ook bij essentieel.
De hardware update ik wel, de rest niet, die pas na SP1
Ik haal ze altijd na de install binnen, omdat je anders geen echt plezier hebt van SP1.

Voor de volgende keer, je kunt gewoon op de zelfde partitie installeren hoor, tenzij je de oude nog wilt gebruiken natuurlijk.
De oude zit dan in Windows.old en kun je verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik had nog niet bij memory support gekeken, ging ervan uit de het bedrijf waarvan ik het RAM geheugen kocht er wel verstand van zou hebben.
Degene die ik heb staat er niet bij... dus zij hebben een verkeerde opgestuurd?
Heb SP1 geprobeerd te installeren zegt windows: Failed.
Hmmmm, some files are corrupt or missing error code geeft hij.

Hoi !

Zover ik kan zien ondersteunt je Biostar mobo geen 4 Gig modules (zie de link van @Eric_D).

Mobo staat niet echt goed bekend (maar wat wil je voor 35 euri's ??)

Greetz,

Harry.

Het bedrijf waarvan ik de pc heb gekocht mailt dit terug:
Dit merk en type gebruiken we al een tijd voor dit board.

Dat zou het niet moeten zijn

!?

Lastig

Now Harry toch, er staat er echt een van G.Skill de F3-10666CL9D-8GBRL, maar dat lijkt me beside the point.

Maar er gaat duidelijk iets mis, want of je download ging de mist in, of je geheugen heeft toch problemen.

Enige punten ter overweging.
  1. Gebruik altijd twee de zelfde latjes in dit soort situaties
  2. Stop MemTest niet na één volledige run.
  3. Bedenk dat het ook een probleem van het mobo kan zijn.
  4. Geloof nooit mensen die zeggen dat het aan je OS ligt.

Ok dan met board terug naar de winkel, laten zij maar hun tanden er op stuk bijten.
Had je het SP gedownload via de link die ik gaf ?? Bij mij tot op heden geen problemen.
Download even FreeDownloadManager, dan weet je iets zekerder dat hij compleet binnen is.

Ik heb 2 dezelfde latjes erin,
Opnieuw Windows installeren dan? Bij mijn vorige OS had ik het ook al dus denk ik niet dat het werkt.
Ik heb trouwens niet de G.Skill modules ik heb ze van Kingston volgensmij.

Hoi !

@Eric: je hebt gelijk, over het hoofd gezien.....sorry.

Maar .......als het twee gelijke modules zijn van G-Skill zou het ding toch moeten lopen ??

Ik houd het toch bij 'n mobo-fout....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan