geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Ik kreeg vandaag mijn G.E.I.L geheugen binnen, 4 reepjes 1 GB DDR2-800.
Toen ik het erin zette, en mijn pc opstartte, gingen de fans wel draaien, maar ik kreeg geen beeld.
Nadat ik 1 reepje weghaalde, startte 'hij' op en kreeg gewoon normaal beeld.

Dat 1e reepje is niet defect, heb er verschillende (om en om) uitgehaald.
Ik weet zeker dat mijn moederbord 4 GB aankan dus dat moet het probleem ook niet zijn.
Voeding dan misschien? lijkt me sterk dat ie NET die 1,5 V niet over heeft :p.

Iemand nog suggesties?

Verdere systeem specs:

P5N-e SLI
C2D E6750
2x 7600 GT in SLI opstelling
4 GB DDR2-800 (dus eigenlijk 3 GB omdat ie met 4 niet opstart)
X-gear 400W voeding (schijnt niet zo goed te zijn?)\

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

~MaartehhM

De voeding is inderdaad heel erg bagger! Ik heb al 2 netgeat voedingen van zogenaamd 400W in de vuilnisbak gegooid, nog een wonder dat je systeem tot nu toe stabiel gedraaid heeft.

Ik weet alleen niet zeker of dat ook de oorzaak van je probleem is.

Maar eh... welk OS gebruik je??

Windows XP home edition.

volgens CPU-Z draait het geheugen dat er wel inzit gewoon op standaard 400 Mhz.

Haha, ach ik gebruik normaal vista ultimate.
Toen ik xp naast vista wilde installeren, en dat eenmaal gedaan had was vista opeens weg.
Ik ga van 't weekend als ik tijd heb weer vista installeren, en wil onder andere Bioshock en de wat nieuwere spellen ermee spelen.
En voor de toekomst natuurlijk :p

Haha, ach ik gebruik normaal vista ultimate.
Toen ik xp naast vista wilde installeren, en dat eenmaal gedaan had was vista opeens weg.
Ik ga van 't weekend als ik tijd heb weer vista installeren, en wil onder andere Bioshock en de wat nieuwere spellen ermee spelen.
En voor de toekomst natuurlijk :p

Geen oplossing van je probleem maar ook in Vista (32-bit) heb je niks aan 4gb geheugen, kan alleen aangesproken worden door de 64bit Vista

Bedoel je met aangesproken dat het alleen zinvol is met 64 bit, of dat het simpelweg niet kan?

En ach, nu is 1 GB zeker geen overbodige luxe, misschien zelfs te weinig voor de meeste games van tegenwoordig, 2 GB is nu normaal aan het worden.

En de GEIL was in de aanbieding bij alternate (69 euro voor 2 GB), dus ik dacht, laat ik het gelijk goed doen :D

Maar i.i.g. bedankt voor het meedenken:p

Die komt er ook zeker aan.

Als een voeding stuk gaat kan ie toch ook dingen meenemen (het graf in)?

Maar goede merken? (A-merk)

OCZ? Cooler Master?

Ja hoor, op de doosjes staat ''dual channel kit'' en heb uiteraard 2 reepjes die bij elkaar in het doosje zaten in dual channel opstelling gezet.

1 dual channel setje in geel, andere in zwart.

Maar alsnog, als ik niet in juiste opstelling had gezet, zou 'hij' toch zowiezo moeten opstarten?

Laatst bewerkt:
1 dual channel setje in geel, andere in zwart.

Maar alsnog, als ik niet in juiste opstelling had gezet, zou 'hij' toch zowiezo moeten opstarten?

Kijk even in de manual, deze opstelling klopt niet, A1-A2 is een dual-channel etc.

In singe modus kun je maar 3 sloten gebruiken, dan klopt het ook dat hij niet opstart, denkelijk.

Overigens staat dit geheugen niet in de QVL van Asus voor dit bord, zegt niet zoveel, maar toch, ze zijn dus niet getesty.

Ah, ik dacht dat de zelfde kleur stond voor dual channel. is dus niet zo

Dat zou het moeten doen :D Ik ga het even testen.

Hmm, heb het veranderd maar zonder resultaat. fans draaien, ''cpu lampje'' geeft aan dat het iets uitvoert, maar beeld geven, ho maar.

Voor dit 4 GB geheugen, had ik ook alle sloten gevuld, 2x 1 GB en 2x 512 MB (3 GB dus), en dat werkte wel.

Weet je zeker dat je de goede paren bij elkaar hebt?, je zou ze eens kunnen testen met Memtest86, eerst per paar in een dual-channel.

Overigens kan dat bord 8 gig. adresseren.

Weet zeker dat het in goede paren is, serial number is ook precies hetzelfde.

Zal het eens proberen met memtest.

edit: duurt me allemaal iets te lang, en zag da tik eigenlijk minstens 7 passes moest doen, en hij na 5 min. pas op 2% van 1 pass. Komt morgen wel :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan