Geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey1123

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Hallo, ik heb 2 week geleden een nieuwe pc gekocht.
Zelf heb ik niet zo veel verstand van pc's maar ik heb een gaming pc laten samenstellen.
De verkoper had tegen mij gezegd dat er ook een soort schijf inzat waar hij windows 7 op had geïnstalleerd waardoor mijn pc sneller zal opstarten.
Deze schijf was echter maar ca. 30 gb. Maar na een week was deze schijf vol en kan ik niet eens meer bijvoorbeeld een winrar bestand uitpakken. Dus mijn vraag is, hoe kan ik ervoor zorgen dat die schijf niet vol komt, want ik wil alleen maar windows 7 erop hebben staan. Ik installeer mijn games trouwens wel op de andere schijf hoewel ik dit ook nog eerst moet veranderen tijdens de installatie wat behoorlijk vervelend is.
Voor de zekerheid heb ik even een afbeelding van mijn pc gegevens.
Uploaded with ImageShack.us
Mvg, Joey

Als ze dat voor je samenstellen is dat wel vervelend. Je kunt je temp directories (ook die van je browser e.d.) op de andere schijf zetten. Ook je program files en user data kun je kwijt op de andere schijf. Nadeel van nu verplaatsen is dat je waarschijnlijk een hoop programma's moet herinstalleren. Al met al kom je dan wel uit met de 30 gig.

Ok maar dan zit ik met het volgende probleem, de verkoper heeft in de winkel zelf alles op de pc geïnstalleerd. Dus ik heb niet de beschikking over de installatie cd's van alle programma's. En als ik een groot bestand ''unrar'' met winrar, terwijl ik de bestanden unrar in de E schijf, geeft die toch de melding dat de C schijf vol zit.

Laatst bewerkt:
De aanschaf van een grotere SSD - bijv. 80 GB - valt zeker te overwegen.
De verkoper zal vast behulpzaam zijn bij de installatie van Win 7.
Of stel dit als voorwaarde !

" I wouldn't recommend anything less than 80 GB for a boot drive on Windows 7 if you're going to use it as your main general-purpose PC. I've been running Windows 7 Professional 64-bit since it was released in late October, and two months later, I'm already using 36GB on my boot drive and I've only got 24 applications installed according to the "Programs and Features" dialog. (That's including no-brainers like the Flash plugin, etc)

Yes, you can redirect user folders and program files to another drive, but in my experience, it seems that a significant number of common system files will still end up on the boot drive whether you like it or not.

I'm going to wait a bit longer for SSD prices to drop before taking the plunge, myself. "

I wouldn't consider 30GB reasonable for a boot drive.
http://www.dailytech.com/OCZs+New+30GB+Onyx+SSD+to+Debut+for+Under+100/article17873.htm

Hmm ok, dan zal ik het overwegen om eentje te kopen van 80gb, enig idee misschien hoeveel me dat gaat kosten?

Ok bedankt, maar ik heb eigenlijk nog een probleem:
Als ik mijn pc opstart geeft mijn monitor aan ''no signal'' terwijl de pc wel gewoon is opgestart, pas nadat ik de pc weer uitdoe en na het starten ( pas na 2x opnieuw opstarten) op de reset knop druk, springt de monitor aan en doet alles het goed.
Ik gebruik wel zo'n dvi omzetter voor mijn monitor.

Mvg,

Heb je nog garantie bij je 'verkoper' ?
Zo ja, leg het probleem eerst aan hem voor.

Ja je hebt gelijk, maar het kon zijn dat het gewoon een eenvoudig probleempje was.
In ieder geval bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan