Geheugen snelheden groottes ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
ok ik dacht gisteren nog dat ik aardig wat van geheugen waf wist totdat ik overstapte op DDR SDRAM
nu znap ik er HELEMAAL niks meer van vandaar dat ik hier een aantal vragen neerzet ik hoop op een simpel en duidelijk antwoord :D

1.
SD SDRAM PC66/PC100/PC133
op hoeveel Mhz draaien deze 3 ???

2
DDR SDRAM 266/333/400
op hoeveel Mhz draaien deze 3 ???

3
Ik heb een ASUS A7N8X Deluxe
hier staat in het BIOS dat mijn geheugen op SYNC staat ingestel... wat betekend dat???

4
Hoe zet ik mijn DDR op Dual Channel (heb 2x 128)
of staat het soms al standaard op Dual Channel???

5.
Waar slaat bv PC3200 op Terwijl t ook PC400 is ???
wat is het verschil

6.
hoe kom je erachter welk geheugen je hebt
als het niet op het labeltje op de DIMM staat

wie heeft het antwoord op mijn vragen ???

Vriendelijke Groet Ecl1pse

PS mijn DDR staat nu op SYNC (100Mhz)

betekend dit dat het slomer draait dan SD SDRAM ???

volgens mij had je gewoon door kunnen gaan in je andere topic die je geplaatst had! ik denk dat er wel een slotje op kom?

1) 66/100/133 MHz
2) 133/166/200 MHz
3) Synchroon met de bus van de processor, dus waarschijnlijk 133 MHz (bij een Duron => 100 MHz)
4) Als je het ene in bank 1 plaatst en het andere in bank 3 is het dual channel
5) PC3200 en DDR400 zijn de officiële benamingen
6) Met AIDA32 of SiSoft Sandra.

Mods? Voor zover ik weet ben ik niet schizofreen ;)

Die thread gaat over iets anders (min of meer dan), dus ik laat ze beide open.

ok hartstikke bedankt steve ik weet nu dat ik PC2100 DDR heb :( btje teleurtgesteld maar maakt niet zoveel uit :D alleen ik snap t niet helemaal DUAL Channel moet in channel slot 1 en 3 ??? nouwjah gah ik maar eens doen

Vr groet Ecl1pse

Als je wilt dat je geheugen als dual-channel, moet je het ene reepje in het slot het dichtste bij je CPU plaatsen, het andere in het slot het dichtste bij je CD-speler, het middelste slot is dus onbenut. En is toch niet erg dat je PC2100 hebt?

nee is idd niet erg heb toch maar 1,3Ghz Duron :$

LOL in t beste mobo wat verkrijgbaar is staat eigenlijk btje raar :D maar komt binnen een maand AMD Athlon XP 2600+ of 2800+ in dus... en dan ook maar meteen DDR400 2x 256 :D

Groetjes Ecl1pse

PS ik heb net maar even dat boekje gelezuh van me mobo :D raad eens wat ik las???

om Dual Channel DDR te draaien moet je het geheugen in slot 1/3 of 2/3 stoppen :D lol dus je had OOK gelijk :D

had t al goed gedaan maar toevallig las ik t ;)

ik merk geen verschil alleen :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan