Geheugen snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinAhrens

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
18
Hallo, ik heb zelf in mijn pc een geheugen plaatje van 800mhz ( DDR2-800 ) zitten waarvan de CPUZ en Everest allebij aangeven dat hij op 400mhz draait. Ik dacht zelf dat het een fout in de bios was dus ging daar eens kijken en alles staat goed. ik ben ook bang om daar dingen die op Automatish staan te veranderen omdat dat meschien zal worden in een overclock. Dus ik ging even verder op zoek of deze probleem wel eens vaker voorkwam nu zat ik op een stukje FAQ van tweakers te kijken en kwam het volgende tegen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#athlon64divider

nu is mijn proccessor diegene van 2200mhz:

2200MHz 200MHz 244MHz 314MHz 367MHz

wat dus de snelheid zal verklaren alleen helaas ik kon erzelf niet uit opmaken of de BIOS/Moederbord de snelheid nu vals aangeeft maar dus wel op 800mhz maar CPUZ en everest het eventueel niet goed kunnen inlezen. Of verandert de moederbord/BIOS het nu zelf naar 400mhz omdat het niet hoger kan? Mocht het het geval zijn dat het dus word verkleint door de moederbord/BIOS kan iemand mij toevallig vertellen of ik die kan oplossen en hoe???

Alvast bedankt
Groeten Kevin Ahrens
 
Voor DDR (en hoe hoger) is dit normaal.
De geheugenbus wordt a.h.w dubbel benut.
Een geheugenbus van 400mhz wordt dan effectief 800mhz en dat is wat de fabrikanten aan geven.
wikipedia

mvg leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan