Geheugen stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Kan geheugen stuk gaan, en zo ja hoe dan??
En waar kun je aan merken dat het ook echt stuk is??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Veel voorkoment is Blauw scherm, bevriezen, ener zijn nog wel meer kenmerken er voor te veel om op te noemen, o.a Stop fouten.

Is er wat aan de hand?

Geplaatst door Lerosa
Kan geheugen stuk gaan, en zo ja hoe dan??
En waar kun je aan merken dat het ook echt stuk is??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Vraag 1° ja, alles kan defect gaan.
Vraag2° krijg je beepjes bij het opstarten? zijn er foutmeldingen?

Download anders een memtest86 en run het eens gedurende een uurtje. Als je dan fouten krijgt, dan ben je zeker.

Ik dacht. www.memtest86.com lees de instucties.

Bij mij liep mijn pc regelmatig vast... dus helemaal vast.
In eerste instantie kon ik niet ontdekken waardoor het kwam maar toen had ik mijn geheugen uit mijn pc gehaald, en heb het vervangen voor dezelfde maar dan in DDR en nu is het vastlopen een stuk minder.
Maar wat wordt er onder bevriezen verstaan??

Dat je beeldscherm helemaal vastloopt, zo ver dat je muispointer niet eens meer beweegt...

met docmem kan je ook je geheugen testen.

Ja inderdaad Sarvo, dat je muis geen kant meer op wil en dat je alleen nog maar een harde reset kunt doen.
En testen kan ik nu niet omdat hij uit de computer is nu.

De muis is uit je pc? Ik denk niet dattie daar beter van gaat werken eerlijk gezegd :D sorry

Nee Sarvo¿¿¿¿¿¿¿¿
De cursor staat dan vast op mijn beeldscherm en de computer doet helemaal niks meer, alleen een harde reset helpt, dus de pc helemaal uitzetten.
En mijn muis zit goed vast hoor haha

Probeer eens je geheugen te testen in veilige modus, als je zo ver komt om de tester te downloaden... ;)

Geplaatst door Lerosa
Bij mij liep mijn pc regelmatig vast... dus helemaal vast.
In eerste instantie kon ik niet ontdekken waardoor het kwam maar toen had ik mijn geheugen uit mijn pc gehaald, en heb het vervangen voor dezelfde maar dan in DDR en nu is het vastlopen een stuk minder.
Maar wat wordt er onder bevriezen verstaan??

Hier kan ik niet meer volgen. Geheugen vervangen, maar dan DDR. Nu, een Sdram kan je niet vervangen door DDR. Alleen door hetzelfde. Dat kan dus niet, omdat het aantal pins niet hetzelfde is. Dus dit snap ik niet.

Dan zou ik hem er weer in moeten zetten, terwijl ik nieuwe DDR erin heb zitten, maar zou het stuk kunnen zijn, of kan mijn pc dit geheugen niet aan?
Ik wil het doorverkopen maar het moet dan natuurlijk niet stuk wezen.
Ik wil gewoon weten of dit syptomen zijn van het stuk zijn van geheugen, en hoe kan geheugen stuk gaan?

Geplaatst door vanzwam

Hier kan ik niet meer volgen. Geheugen vervangen, maar dan DDR. Nu, een Sdram kan je niet vervangen door DDR. Alleen door hetzelfde. Dat kan dus niet, omdat het aantal pins niet hetzelfde is. Dus dit snap ik niet.

Ik heb een moederbord waar 2 banken voor SDram inzitten en 2 banken voor DDR, ik had 512 sdram, die ik er dus uit gehaald heb vanwege het vastlopen en heb nu alleen een 512 DDR erin zitten.

Ah, dacht ik al. Je banken zullen dus veschillende kleuren hebben. Geef even aan wat je mobo is, en kijk even in het bios, want waarschijnlijk, moet je, ofwel SD of DDR selecteren. voor de rest moeten wij afwacht op het type van je mobo.

Dat maakt toch niet uit, ik heb 3 jaar op 256 sdram gedraaid en in april had ik er 512 sdram bijgezet, gekregen van een vriend die 1 gig had gekocht, en hij zag het geheugen keurig de pc ging ook een stuk sneller... maar hij liep ook vaak vast.
Toen heb ik hem verwijderd en maar een nieuwe 512 ddr gekocht..en die er in gezet, en hij loopt nu lang niet meer zo vaak vast... dus ik denk zelf dat het geheugen dan niet lekker is geweest, maar ik wil zeker weten of het geheugen inderdaad niet goed is.

Wel download de memtest, op een andere pc, maak op die pc de diskette aan, plaats die disk in je PC en start op. Als je geheugen dan fout loopt, dan zie je het. Meer kan ik ook niet zeggen op het ogenblik.

Oke, ik zal er morgen even naar kijken, ik ga nu naar mijn bedje.. truste allemaal;)

Geplaatst door Lerosa
Oke, ik zal er morgen even naar kijken, ik ga nu naar mijn bedje.. truste allemaal;)

Was dit geen ander topic ? :D :thumb:

Ook zachte dromen. :)

heb je al gekeken in de systeem log van xp gekenen of daar een fout staat.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan