geheugen te weinig?!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwind
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwind

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
bij mij kwam terwijl de sims 2 speelde,een northonscan en terwijl die scande kwam xp melding
u hebt te weinig virtueel geheugen!!!
een geel driehoekje met een !
er is 256 geheugen en videokaart 64 mb
kan dit kloppen??
zo veel geheugen vraagt een spel toch niet?
en xp zei hij ging geheugen overzetten of zo iets??
is dat schadelijk?

jwind

Je bedoelt dat je 256mb RAM hebt? Dat is zowieso te weinig voor spellen als The Sims 2, waardoor er intensief gebruik wordt gemaakt van jou virtueel geheugen. Dus eigelijk zou mijn advies zijn om er even wat geheugen bij te prikken.
Een tijdelijke oplossing is je virtueel geheugen groter te maken. Dat doe je door:

1) Ga naar de eigenschappen van Deze Computer
2) Ga naar het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen bij het onderdeel Prestaties
3) Ga in het venster Instellingen voor prestaties naar het tabblad Geavanceerd en klik op Wijzigen bij het onderdeel Virtueel Geheugen

Nu moet je even opletten, je moet je Virtuele geheugen niet TE groot maken, omdat het ten koste gaat van je schijfruimte.

Kun je misschien even posten op hoeveel het nu staat?

Dat je het even weet, het is beter om extra RAM te kopen, virtueel geheugen is veeeeel langzamer dan RAM geheugen.

dit gebeurde bij mij ja

maar is dat de enige oplossing om het virtueel geheugen leeg te maken?
en blijft alles steeds in dat geheugen zitten ook als je afsluit?
hoe krijg ik hem leeg??
kan ik het in prullenbak gooien?
ben een leek met computers.

Schadelijk is het natuurlijk niet. Onder "virtueel geheugen" wordt een deel van je hardeschijf verstaan. Het is geen echt geheugen, maar een schijn geheugen. Vandaar de naam "virtueel", dat voor "schijn" staat, en alsof het een echt geheugen is. Zo'n virtueel geheugen kan nooit sneller zijn dan een echte. Het betekent dan ook dat je het spelletje waarmee je wilt gaan spelen ook trager zal gaan werken, want RAM werkt altijd sneller dan een HDD.

Dennis.

Ik denk dat het toch echt nodig is om nieuw RAM erbij te prikken. Natuurlijk kun je wel een paar gigabyte aan virtueel geheugen aanmaken, maar echt geweldig is het niet, je hebt meer plezier aan een reepje geheugen, omdat deze dus veel sneller is. 256Mb is gewoon te weinig voor de hedendaagse spellen.

Ik raad je ook niet aan om gebruik te maken van een virtueel geheugen. Er vindt op die wijze te veel I/O-operaties plaats. Je systeem wordt daardoor alleen maar trager.

Zulke dingen is alleen maar weggelegd voor mainframes, maar dat is een ander verhaal.

Dennis.

Videokaart G-force 4 mx 440-64 mb tv-out.
Is dit redelijk??
256 mb pc 266 zit erop( even nagekeken).

virtiueel geheugen 410. Moeten we dat nog veranderen??
En wat kost geheugen?

Het is niet een state-of-the-art kaart die je in je pc hebt zitten, maar dat kan niet het gebrek aan virtueel geheugen veroorzaken. De oorzaak is het gebrek aan RAM geheugen.
Ik denk dat je voor 512mb maximaal 100 euro betaalt.

en wat de sims betreft zit je toch echt aan de ondergrens met een deel van je systeem :

If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:
800 MHz processor or better
256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space
If you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:
2.0 GHz processor or better
256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98, or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space
Get the most current driver for your video card. The manufacturers usually have the video drivers on their sites for you to download. Visit the nVidia site, the ATI site or the support site for your computer's manufacturer for the latest drivers for those video cards.

Supported video cards (and the more video memory the better):
ATI RadeonTM series (7000 or better)
Radeon 7000/VE series (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
7200, 7500
8500, All-In-Wonder 8500
9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
X300, X600, X800

Nvidia® QuadroTM series
Quadro, Quadro2, Quadro4

Nvidia® Geforce series (GeForce2 and better)
GeForce2
GeForce3, 3 Ti
GeForce4, 4Ti, MX 420, 440
GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950
GeForce 6600, 6800

Intel® Extreme Graphics (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
82845, 82865, 82915

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan