geheugen traag?? bij legen prullenbak etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoingrid

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Berichten
258
Hallo,

sinds enige tijd heeft mijn PC last van traagheid. Het legen bestanden uit de prullenbak (450 MB) duurt bijvoorbeeld 30 seconde. Ook het overzetten van bestanden is heel traag en het repairen van gedownloade bestanden is ook heel traag.

Waar en hoe moet ik beginnen met de vertraging op te sporen???
 
Waarschijnlijk is dit meer een probleem van je harde schijf dan van je geheugen. Begin eerst eens met het laten draaien van Ccleaner. Vink wel dingen uit als de geschiedenis van je internet, anders moet je de adressen eerst weer handmatig invoeren.
 
CCCleaner meerdere keren gedraaid. heeft geen resultaat. Ik heb mijn externe harde schijf net vervangen omdat ik dacht dat deze traag geworden was. Het zal dan wel aan de interne harde schijf liggen.

Hoe kan ik dit eventueel zien??? en/of wat moet ik nu doen??
 
En hoe oud is de harde schijf? Klinkt inderdaad alsof het een probleem is met de harde schijf (alsof deze al wat ouder is en aan het slijten is waardoor deze trager wordt).
 
Heeft er misschien helemaal niets mee te maken, maar ..............................

ik heb ook Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en sinds die tijd voert hij iedere keer als ik de computer opstart een schijfcontrole uit.

CCCleaner meerdere keren gedraaid. heeft geen resultaat. Ik heb mijn externe harde schijf net vervangen omdat ik dacht dat deze traag geworden was. Het zal dan wel aan de interne harde schijf liggen.
 
Misschien ligt het aan het feit dat er veel processen draaien... Open taakbeheer eens en kijk of er meer dan 20 processen zijn. Zo ja: [Windows-toets] + [R], typ "msconfig" (zonder aanhalingstekens) en druk op enter. Ga naar het tabblad opstart*(iets) en vink daar alles uit, behalve je virusscanner; toepassen en herstarten. Werkt het daarna sneller? Nee, defragmenteren: in het startmenu zoeken naar defragmenteren en enter. Eerst analyseren, daarna defragmenteren. Dit duurt alleen wel even.
 
Dus je hebt nog steeds dezelfde harde schijf als voorheen? Waar dus ook windows op staat? Zo ja, dan kan het verhaal nog steeds opgaan, ondanks dat jij je externe harde schijf vernieuwd hebt.
 
Of je hebt niet de goede drivers.
Als je windows installeert, zet windows altijd tijdelijke drivers neer, om windows draaiende te houden.
Maar dit wil niet zeggen dat dit de goede drivers zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan