Geheugen uitbreiden mogelijk ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Van mijn pc wil ik het geheugen uitbreiden.
Ik heb siw.exe geinstalleerd waarmee ik de gegevens van mijn pc kan bekijken, echter weet ik zelf niet waar ik allemaal rekening mee moet houden en op welke "combinaties" ik moet letten, o.a. :
-Ik weet dat een moederbord een maximum aan geheugen aankan, maar hoe kan ik zien wat dat maximum geheugen voor mijn moederbord is ?
-Kan een processor de eventuele geheugenuitbreiding ook aan ? etc, etc,
Wie kan me vooruit helpen ? Ik weet dat ik meer gegevens zal moeten doorgeven om mij te kunnen helpen, maar ik weet niet welke belangrijk zijn, dus hoor ik het graag !

Hallo....

Als je deze scan even doet komt er precies te staan wat je hebt en wat er mogelijk is aan geheugen.

Graag dan even moederbord vermelden voor ons ter controle.Maar progje zit 95% van de gevallen op juist.

Bedankt voor de snelle reactie !
Gegevens van het moederbord : MSI (Micro Star) MS-6528 (845 Pro 2) Motherboard
Advies is om 512 MB erbij te plaatsen tot 1.25 GB.
Even ter aanvulling ;
Waarom ik het geheugen wil uitbreiden ; ik werk met Exact Software. Tot voor een week geleden had ik SQL server 2000 geinstalleerd, wat mijn boekhoudprogramma nodig heeft. Omdat de database hiervan overschreden was heb ik SQL server 2008 moeten installeren en de -2000 gedeinstalleerd. Sindsdien krijg ik binnen Exact regelmatig meldingen van time-outs, login mislukt etc. Bij de helpdesk gaven ze aan dat dat komt omdat er te weinig intern geheugen (meer) is en er dan gebruik gemaakt wordt van het geheugen van de harde schijf, en dat dit allemaal langer duurt. En dat ik het best ofwel het intern geheugen uit kan breiden of een nieuwe pc kan aanschaffen met een groter geheugen. Ook krijg ik regelmatig meldingen dat er onvoldoende virtueel geheugen is....
Dus kan iemand mij zeggen dat ik kan volstaan met het uitbreiden van het geheugen en of bovengenoemde problemen dan voorlopig opgelost zijn ?

Laatst bewerkt:
Oud systeempje....:d
Op het bord kan je maar 1.5gb kwijt.Moet je ook nog eens aan dit relatief kostbare geheugen zien te komen.Dat wordt een zoektocht op marktplaats bijv

Virtueel geheugen dien je softwarematig aan tepassen.

Oud systeempje klopt wel ( ca 6 jaar ). Maar zoektocht op Marktplaats ?..... Kan ik dit geheugen niet gewoon bij een computerwinkel kopen ? En na de scan wordt er precies aangegeven wat ik aan geheugen nodig heb ( 512MB, 168-pin DIMM, SDRAM, PC133 memory module ) en er wordt een prijs genoemd van 57 dollar ( dat is omgerekend toch 45 euro ???? Dat heb ik er wel voor over om voorlopig weer zonder problemen te kunnen werken )

Vind het zeer veel geld voor 512mb.Vandaar mijn voorstel om eens op marktplaats te snuffelen.
Maar goed it's your wallet

bijv

en zo zijn er nog wel meer....

Laatst bewerkt:
Ik weet even voldoende.....Ga inderdaad eens bekijken wat ik ermee aan moet ; investeren in ( een beetje ) geheugen erbij of tzt toch een nieuwe pc....
In ieder geval bedankt voor je hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan