geheugen uitbreiden, mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekvanmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Een van mijn geheugenkaartjes heeft het begeven waardoor ik nu nog maar 1 van 512mb en 1 van 256mb erin heb zitten. Graag zou ik dit wat willen uitbreiden, nu is mijn vraag of het zin heeft om nog een kaartje van 2GB hierbij te zetten? En of dit ook nog wel kan op deze pc..
Dell dimension 8300
pentium 4 cpu 2.66 Ghz
radeon x1650 512mb

Hoi...

Reepjes van 2gb gaat niet lukken.Per slot kan maar 1 gb aan.Een reepje bijplaatsen van 1gb zou zeker niet overbodig zijn.

Memory

Type
DDR 333 or 400 (non-ECC)

Memory connectors
four

Memory capacities
128-, 256-, 512-MB, and 1-GB non-ECC

Minimum memory
256 MB

Maximum memory
4 GB

bedankt voor je antwoord!
Maakt het merk nog uit, aangezien er wel prijsverschillen tussen zitten..

Neen op zich nietzo....(niet meer voor dit systeem)

Maar aangezien dit wat ouder geheugen is(en dus relatief duur) zou ik als jou was eens proberen op marktplaats wat te scoren.

Laatst bewerkt:
okee bedankt.
Hmm, ik ga toch liever voor een nieuwe..
Ik heb dan alleen een erin zitten van kingston (512mb) een van nanya (256mb) en dan evt 1 of 2 kaartjes van een ander merk beide (1gb)

maakt het ook niet uit dat dat van verschillende merken is?

Het wil wel eens voorkomen dat verschillende merken elkaar bijten.Kans is klein maar het kan.Je hebt nu al Nanya zitten.Eens kijken of je daar aan dan komen.Op zich goed merk en niet te duur.
Welke snelheid heb je nu zitten btw?333 of 400??(pc2700 of pc3200?)

die nanya (256mb) zat er origineel in en is 333 (die andere wat er ook origineel inzat is kapot)
die kingston wat er nu inzit is 400 geloof ik..

Dan zou ik als jou was die Nanya er dan uit halen.Stel je koopt nu 400 geheugen en je zet dat bij die Nanya bij dan gaat dat op 333 draaien.
Al het geheugen past zich dus aan aan het langzaamste wat erin zit.En die 256mb merk je toch niet als die er niet meer inzit.
Je zou dus nog de volgende optie kunnen hebben:
1x 512 wat je nu hebt(mits dat 400 is)
Bijkopen: 1gb reepje + 1x512mb reepje.Dan heb je totaal 2gb op 400mhz.Is voldoende voor dit systeem.

okee thnx!
ik heb nu een kaartje van 1gb kingston 400 gekocht en 1 van 512mb van kingston 400
dan heb ik straks 2gb kinston 400, ben benieuwd;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan