geheugen uitbreiden of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Tsja, de pc's lopen zo optimaal. De 2e zou nog iets bij kunnen, maar dat levert, denk ik, niet heel veel winst op. Sneller zou u ze kunnen laten werken door de computers te defragmenteren: klik op start>alle programma's>bureau-accesoires>systeemwerkset>schijfdefragmentatie. Het programmaatje hiervoor zou zichzelf moeten wijzen. Het duurt een paar uur, maar dan staan voorlopig alle bestanden weer bij elkaar (niet bit voor bit verspreid over de hardeschijf, zodat de pc sneller klaar is met laden). Als eerst zou u ook nog kunnen proberen de computers te scannen met Ccleaner. Hier kan u het programma downloaden.

Goedemorgen,

Het zal wel wat schelen maar ik denk dat ook even van belang is wat je met de pc's wilt doen.

Geheugen bijplaatsen heeft nut als je nu geheugen tekort komt. Gezien de specs zou het eerste systeem wel profijt hebben van een extra 2GB geheugen. Het caching mechanisme in Windows 7 kan meer geheugen meestal wel gebruiken.
Het is dan echter de vraag: koop je 2x 1GB bij? Dan zitten alle geheugenbanken vol, soms ontstaan hierdoor problemen. Dual-channel wil dan soms niet werken bijvoorbeeld.
Of, je koopt een een 4GB kit (2x 2GB). Dan heb je een gelijke bezetting van de geheugenbanken als nu.
De laatste optie zou mijn voorkeur hebben.

Voor de 2e pc zou ik het niet doen. De 32-bits XP kan sowieso niet meer geheugen adresseren dan 3GB.

Een computer sneller maken is meer het geval van combinatie, alle onderdelen van een computer werken samen zou jij bijvoorbeeld een supersnelle processor hebben en een langzame hd of videokaart of geheugen dan zal dit ook langzaam gaan draaien.
Maar wat bedoel je met sneller laten draaien? wil je dat hij sneller opstart, snel programma's opent, soepel internetten, meer multi tasken, etc.?
Je zou bijvoorbeeld voor de Windows XP machine een grotere 7200rpm hd kunnen halen, dat zal al voordeel er uit gaan halen want Windows XP heeft zat aan 1,5gb geheugen.

P.S ik zie net dat beiden computers gebruik maken van een onboard video kaart, als je gewoon een atx kast hebt zou je een externe videokaart kunnen gebruiken, deze zal niet veel geheugen hoeven te hebben behalve als je spellen wilt gaan spelen, de onboard kaart snoept zijn geheugen af van je Ram.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan