Geheugen uitbreiden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Ik heb een AMD athlon thunderbird 1200 MHz. Laast heb ik zo'n test programma gedraaid. Daar kwam v.w.b. het geheugen uit dat het misschien zinvol is het geheugen uit te breiden. Ik heb nu 256 MB DDR. En met hoeveel MB dan ?

Groetjes

Je zou er 256mb ddr naast kunnen zetten,
maar de 256mb ddr die je nu hebt zou genoeg moeten zijn.
Wat voor dingen doe je nu met je pc?
Als je veel met zware programma's werkt zou je het geheugen kunnen uitbreiden.

Welk testprogramma heb je gebruikt?
Sommige testprogramma's geven namelijk aan dat je te weinig geheugen hebt als het cache geheugen van de videokaart de helft is van je geheugen.

Weet ik zo niet meer, maar heeft het nut om er meer geheugen in te stoppen.

Geplaatst door Mulmuisje
Zoals Crash al zei: afhankelijk van de zwaarte van de gebruikte programma's. Voor videobewerking, 3D rendering en -animaties kun je bijna niet teveel geheugen hebben, 512mb zou dan een mooi uitgangspunt kunnen zijn.
Ook de wat zwaardere games kunnen meeprofiteren van een lekkere hap geheugen.
Maar op zich is 256mb o.h.a. toereikend. Al denk ik dat de standaardpc's volgend jaar uitgerust zullen gaan worden met 512mb, en als jij dat tegen die tijd niet gedaan hebt, dan denk ik dat je d'r dan wel voor gaat.
Dus het heeft wel nut wanneer je zware applicaties draait, maar voor alledaagse toepassingen is het merkbare verschil niet genoeg om de aanschaf te rechtvaardigen.

Geplaatst door Mulmuisje

het heeft altijd nut. Hij wordt er sneller van, maar het is natuurlijk maar de vraag of je het extra geheugen wel gebruikt en of het het geld waard is. (ik denk van niet, tenzij je fanatiek photoshopper bent)

Overigens, ben altijd voorzichtig als je afgaat op tips van programma's. Ik laatst zo'n test gedraaid op een Duron 1300 met 1024mb geheugen, en het progje zei nòg dat het misschien zinvol was om het geheugen uit te breiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan