geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MR.Uppity

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
vraagje over het uitbreiden van het geheugen van mijn PC:

maakt het uit met welk soort geheugen ik uitbreidt? voorbeeld als er 256 DDR Ram twinmos inzit, moet ik er dan ook twinmos geheugen bijsteken, of doet het er niet toe??

ik weet het niet zeker, maar als het er gewoon inpast (met aantal pins enzo) dan werkt het wel gewoon maar dan is het zo dat als het nieuwe geheugen sneller is terwijl je computer die snelheid niet aankan dat het dan gewoon op langzamer werkt (beetje rot uitgelegd misschien maar ik hoop dat je het snapt)

nu, ik heb een processor van 1750 ghz, dan kan er bij mijn 256 mb ram toch nog wel 256 bij. of is 1750 ghz al te traag????

De snelheid van de processor heeft geen invloed op de hoeveelheid geheugen die je er in kan zetten.
Hier staat bijvoorbeeld een PIII 500mhz met 768mb intern geheugen, maar dat zou net zo goed 1 gb kunnen zijn.
Het is alleen maar afhankelijk van je moederbord, hoeveel geheugen die aankan, de meeste moederborden kunnen tegenwoordig meer geheugen aan dan noodzakelijk (tot 3gb), het is misschien wel handig om, voor je tot kopen overgaat, even te kijken wat en hoeveel geheugen je moederbord aankan.

mijn moederbord heeft PC2100/PC1600 DDR support, dus het is goed dat ik dan het volgende latje geheugen bij steek:

DDR Twinmoss 256MB PC-2100 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan