Geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Hallo,

ik ben van plan om het geheugen van mijn pc uit te breiden(een best wel oude pc), welke geheugen zou ik hierbij kunnen plaatsen. Ik heb ongeveer 40 tot 70 euro over voor een geheugen.

Hier mijn specs.

CPU Type AMD Athlon, 550 MHz (5.5 x 100)
Moederbordnaam Compaq Compaq PC
Moederbord Chipset AMD-750 Irongate
Systeemgeheugen 128 MB (PC100 SDRAM)
BIOS Type Phoenix (12/02/99)
C: (NTFS) 76316 MB (62429 MB vrij)

Geheugen Module:
Socket Aanduiding DIM 3
Type DIMM, SDRAM
Snelheid 60 ns
Geinstalleerde Grootte 128 MB
Geactiveerde Grootte 128 MB

Geheugen apparaat:
Groottefactor(Form Factor) DIMM
Type DRAM
Details Synchronous
Capaciteit 128 MB
Totale Breedte 32 bit
Databreedte 32 bit
Apparaat Locator S3
Bank Locator Bank 3

Ik draai win xp en opstarten gaat binnen een minuut, alleen sommige applicaties zijn pas na 40 sec ofzo opgestart.

Dus welk uitbreiding is mogelijk, type geheugen mb enz.

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik heb veel gewerkt met Compaq (heb nog een Presario 5831 als derde PC) en heb de ervaring dat ze heel kieskeurig zijn wat geheugen betreft. Koop zo mogelijk hetzelfde geheugen (merk;type) als er nu in zit.

Succes!
Harry.

Ik heb op die site gezien dat ze de 5858 presario hebben.

En 128 mb kost 50 euro(hoogste wat ze hebben). Staat ook bij dat ik 2 uitbreidings slots heb en dat ik tot 512 mb kan uitbreiden.

Nu vraag ik jullie, als ik die 128 mb erbij prik, is de verandering aanzienlijk(snelheid, behoorlijke applicaties)?

uitbreiden geheugen is mogelijk maar let erop dat je geheugen koopt met dezelfde specs die je nu hebt anders heb je grote kans dat je problemen krijgt.
Is alleen de vraag of dit nog ergens is te krijgen want je vraagt iets dat al vrij oud is. (pc100) uitbreiding van geheugen merk je direkt aan de snelheid van je pc
kijk geheugen is hier voor bedoeld en ook snel genoeg maar heb je te wijnig dan haalt windows zich wel wat weg op andere wijze nl via je harde schijf die aanzienlijk langzamer is dan je interne geheugen.

groetjes rogertje

Kunnen deze.
Via marktplaats gevonden( 2 stuks)

pc100 128mb sdram x 2

Voor 30 euro allebei. Sinds ik twee uitbreidings slots heb kan ik ze allebei inknallen.

Wat houden pins in. Want heb ik 168 of een andere aantal.

Maakt dat uit?

tuurlijk maakt dat uit ,je moet dezelfde modules kopen die je nu hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan