geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of ik tik te sloom, of die Pier is echt razendsnel.... hij was er al.......

Staat boven je:D , het is een Via 596B southbridge, die kan 3 sloten van 6 banken aansturen, met een maximaal geheugen, van 128mb, dit bord heeft 2 sloten, en 4 banken, a 128mb per bank, dus 256mb per slot, doublesided.

Hoeveel datalijnen kan hij dan aan als ie doublesited is?
Dat is me nog niet geheel duidelijk. :confused:

@ Lange Pier....

Wij hebben hier in Brabant alleen maar verrekes... dus ik wee niks van kippezooi..... maar dat moet met die snelheid dan toch knap spatten......

Dus wat voor geheugenstrookjes kan ik erin zetten?

Met 168 pinnetjes?
Ik weet niet wanneer het dan dubbel of enkel is hoor!

:confused:

Hoeveel datalijnen kan hij dan aan als ie doublesited is?
Dat is me nog niet geheel duidelijk. :confused:

Is ook niet zo van belang, alleen dat je er 2 x 256mb in kunt doen, en dan ook doublesided, dat zijn toch oudere geheugenmodules, waar die datalijnen geen rol spelen, mocht je het wel willen weten, hier staat een goede uitleg, ik weet er zelf natuurlijk weinig van, dus ik pik alle informatie.:eek:

@ErpCity, dikke jeweetwel, spettert niet, en ik was het equivalent daarvan, ik ben echt niet snel, hoor.:) , en spetter ook niet.

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Jullie zijn kanjers!!!!

Dankje wellllllllllllllllll

Liefs, Elaine. :thumb: :thumb: :thumb:

Dus wat voor geheugenstrookjes kan ik erin zetten?

Met 168 pinnetjes?
Ik weet niet wanneer het dan dubbel of enkel is hoor!

:confused:

SDRAM, is altijd 168pins, enne, doublesided staat er meestal wel bij, anders vragen aan de verkoper.

goede avond expertjes,

Ik had dus het programmatje Everest erop gezet.
Nu las ik dat er word aanbevolen de video BIOS en BIOS te upgraden.

Op mijn pc heb ik ook Everest gezet, en daar geeft ie ook aan de BIOS te upgraden.
Hebben jullie enig idee hoe dat moet? En is dat wel zinvol? Lijkt me een tricky klusje namelijk.

Groetjes, dankbare Elaine ;)

ALS ALLES WERKT, BLIJF ER DAN AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil:

Alleen als je vastlopers hebt, bijvoorbeeld met nieuwe kaarten in je PC, KAN het zijn dat het zinvol zijn om het te updaten.... maar anders: "If it works, don't fix it"

BIOS updaten gaat te vaak, te mis.... en is normaal gesproken nergens goed voor.... Wel kan het interessant zijn om zo nu en dan te kijken naar nieuwe drivers voor je chipset.....

Okeeeeeeeeeeeeeee, dan blijf ik er vanafffff :o
Hij geeft alleen aan dat het systeem BIOS 2 jaar oud is en beveelt een update aan.

Maar hoe doe je dat dan met die drivers van je chipset?

Groetjes, Elaine.

In die Lifetec zit een OEM moederboard... de kans dat je de juiste BIOS update krijgt is zeer beperkt...

Met Everest kun je ook zien welk chipset je hebt, en dan bij de betreffende fabrikant kijken of daar updates voor zijn ....

Ok beste kerel.

Maar ik zit nu achter mijn pc. Dat is een Fujitsu Siemens.
Ik kan daar de BIOS updates van de site van de fabrikant afhalen. Maar jij raad dat af, dus dan doe ik dat liever niet.
Mijn chipset is van Intel Corperation. En daar kan ik als ik wil zo de besturingssoftware downloaden. Is dat zinvol denk je? Ben altijd zo bang dat er met mijn pc wat fout gaat dan.
Misschien gaat mijn dvd-speler dan wel weer spelen want die doet niks meer.

:cool: :confused: :p

Als alles lekker werkt, waarom zou je dan moeilijkheden gaan zoeken...?
Een chipset update zal de dvd speler niet op gang helpen... die is waarschijnlijk gewoon stuk of kapot of in het gunstigste geval, vuil... [wat doet ie niet?]

Mijn dvd speler doet niets. Als ik er een dvd indoe dan lijkt het alsof ie hem pakt maar dan neemt ie weer af.
Lijkt een beetje op opstartproblemen.

Alles heb ik al gecheckt.

Nee beste Erp, ook geen cd's, niets.
Het lijkt alsof ie wat wil gaan doen, maar dan neemt ie weer af. Gebeurd niks.

En als ik 2 keer een dvd gekeken heb is het veel. Dus intensief is ie nooit gebruikt.
Ik ben nl. erg zuinig op mijn spullen.

Raar he? :(

Niet raar, dat zijn meisjes wel vaker....
Staat die drive nog wel genoemd in verkenner?
Wat je kunt doen is hem verwijderen [softwarematig, niet met een zaag dus] door op je bureaublad 1x links, 1x rechts te klikken op "deze computer" > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer > CD rom stations> juiste station kiezen en hem daar dan "verwijderen"....
Vervolgens opnieuw opstarten en dan roept Windows "hoi, nieuwe hardware gevonden" en installeerd hem opnieuw..... mogelijk wil het ding dan weer vooruit.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan