Geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Blackadder
Kingston 512MB PC3200 CL25 DIMM DDR
Deze zal iets sneller zijn dan die andere, maar het hangt er ook vanaf welke je er nu precies in hebt zitten.
eentje van CL3 of eentje van CL25.
25 staat voor 2,5.

Ik heb nu geen Kingston in mijn computer zitten, ik heb gewoon een Twinmos in mijn computer zitten, ik wil gewoon een goeie geheugen in mijn computer hebben.

Ja dat had ik al begrepen, maar wat voor type is die Twinmos.
CL3, CL2.5 of CL2?

Waarschijnlijk staat het op het geheugen reepje zelf.
Mischien moet je deze er eens uithalen en kijken of er een stickertje met info op zit.

op de site van de winkel waar ik die comp heb gekocht staat niks maar op de bedrijf Twinmos zelf staat dat het een CL2 is, 2.5 is.

Laatst bewerkt:
maar op de bedrijf Twinmos zelf staat dat het een CL2 is, 2.5 is.
Hmm, ik zou dan toch even op je geheugen zelf kijken, voor de zekerheid.
Je doet er niet verkeerd aan die CL2.5 nemen.

Ik denk dat ik het wel zeker weet want Twinmos heeft alleen maar 1 type 512 MB en de andere is een Dual Channel.

Let op,
Dual-channel heeft totaal niks met het geheugen zelf te maken.
Het moederbord zorgt er voor dat het geheugen in Dual-channel wordt gebruikt.

Met Dual-channel gaat het er alleen om, dat er twee identieke geheugen modules(reepjes) gebruikt worden, om het te kunnen activeren.

Ik heb niks aan Dual Channel want de mijne ondersteund het niet.
Nee, dat heb je eerder aangegeven.;)
Ik geef je alleen het advies, om op je huidige geheugen te kijken wat daar aan info opstaat.
Dit omdat je dan een gelijkwaardig geheugen kunt aanschaffen.
Daarbij geef ik je een beetje uitleg, dat Dual-channel niks met het geheugen zelf te maken heeft.

Die CL3 en CL25(CL2,5) kan wat verschil opleveren.
Het is zonde om een geheugen te kopen met een CL25, terwijl je nu een geheugen met een CL3 erin hebt zitten.
De CL25(CL2,5) is waarschijnlijk duurder.;)

Die 2.5 is wel wat duurder ja, hier heb ik die info over die geheugen van mij afgelezen:

Twinmos geheugen

Twinmos maakt alleen maar 2.5 denk ik, ik heb die site van hun ff doorgekeken.

Kan best dat je dat niet op hun site kan vinden.
Ik heb ook ff snel geken daar en kon het ook niet zo snel vinden, maar je gaf zelf het volgende aan;
Ik heb 2 Kingston 512MB gevonden, maar welke is nou beter?

- Kingston 512MB PC3200 CL3 DIMM DDR
of de
- Kingston 512MB PC3200 CL25 DIMM DDR
Daar haakte ik op in.:)

Welke zou eigenlijk beter zijn voor gamen? Doom 3 is bijna uit namelijk, daarom wil ik upgraden :) en voor toekomstige spellen :)

Voor het gamen zijn ze alle twee wel goed.
Je videokaart is dan eigenlijk veel belangrijker.

Je weet vast wel wat voor videokaart ik heb, ik heb mijn systeem specs nog ergens in deze topic staan. Misschien neem ik die CL3 wel, die is wel wat goedkoper en vast wel goed genoeg om de nieuwste games te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan