geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
hoi

ik heb gisteren mn RAM geheugen uitgebreid van 2x256mb naar 2x512mb.
Het eerste uur dat ik met mn nieuwe geheugen werkte ging prima, maar nu valt ie steeds uit en komt vaak geeneens verder dan het welkom-scherm om wederom weer opnieuw op te starten. Ik heb nu de 2x256mb er weer in gedaan en die geeft geen problemen.
Tevens heb ik gister op de sloten van 2x512 een systemherstel gedaan en dat ging prima tot ie na een uurtje ongeveer weer uitviel.

Ik heb een HP Pavilion Intel(R)
Celeron(R) CPU 2,53 Ghz
De RAM geheugen die ik gebruik(te) zijn in beide gevallen PC2700 DDR die met de 2x256mb iig goed werkt.
Ik heb ook vorige week een nieuwe videokaart erin gezet, weet niet of dat wat uitmaakt maar dat is een nVidia Geforce N6200 128mb.

Hoe krijg ik die 1024mb werkende op mn pc????

Tnx,
Marc

Probeer de 512 stripjes eens appart, kan zijn dat er een niet goed is.

die zijn getest in de winkel waar ik ze gekocht heb. met de RAM is alles ok. maar 1x512 had ie ook niet echt zin.

Draai eens een memtest per latje.

Kijk ook eens in de bios of de spd gebruikt wordt en de flexible mem settings, indien aanwezig.

Kan ook zijn dat die reepjes niet combatible zijn met je moederbord, maar dat zou je terug kunnen vinden op de site van HP.

hmm

ik ben niet echt thuis in termen als BIOS en SPD
hoe kan ik dat checken?

Dat staat vast wel in de manual, meestal F1, bij HP, drukken tijdens de bios boot, en daar deze items zoeken, afsluiten met F10.

Maar mijn laatste sugestie is de meest logische.

nou volgens mij is mijn moederbord wel compatible met de ram
want het eerste uur dat ik m erin deed werkte de ram prima op mn pc tot ie begon uit te vallen. ook na het systemrecovery deed ie t een tijdje goed.
totdat; reboot....reboot...reboot...reboot...reboot

TheDude zei:
nou volgens mij is mijn moederbord wel compatible met de ram
want het eerste uur dat ik m erin deed werkte de ram prima op mn pc tot ie begon uit te vallen. ook na het systemrecovery deed ie t een tijdje goed.
totdat; reboot....reboot...reboot...reboot...reboot

En memtest gedraaid? omgeruild?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan