Geheugen upgrade mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svanrooijen

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Berichten
14
Hi,
Ik heb een Packard Bell iMedia 5021 uit 2004 met 512 MB geheugen (DDR SDRAM, DIMM 184-pins). Ik heb wilde mijn geheugen upgraden maar kreeg van de computerwinkel te horen dat dat niet echt kon omdat ik een te oud systeem heb. Nu is de vraag, is er niet toch iets wat ik kan doen, naast een nieuwe computer kopen natuurlijk....
Alvast bedankt!
Sophie
 
Die zogenaamde professional die beweert dat het niet kan, kletst uit zijn nek, 2004 te oud, wat een vreselijke oet***
 
Ten eerste een andere computer winkel, deze is of slecht op de hoogte, of wil alleen maar verkopen.
Het geheugen is gewoon te koop.
Bij PB is het wel het beste om op type te kopen en voor dit type is dat niet overal te vinden.
Wel bv hier.
Van 512 naar 1024mb zal de prestaties van de pc verbeteren, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Voor gewoon dagelijks gebruik is het een prima pc, die best nog even mee kan.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
...

Sorry, ben zeker geen expert. Als ik op www.geheugen.com kijk dan zie ik een lange lijst met mogelijkheden... ik weet niet welke ik precies moet kopen. tip?
thanx:eek:
 
bedankt!

ik zie net dat nog iemand heeft gereageerd. bedankt! ik ga gelijk even kijken.
gr. Sophie
 
Toch nog niet...

:confused:Hi,
Nu heb ik naar mijn weten de juiste geheugen module gekocht (op de website die werd aangeraden, en ik heb vervolgens nog contact gehad met het bedrijf of daadwerkelijk de juiste was voor mijn computer) en nu doet hij het niet goed. Sowieso deed ie het niet met mijn oude 512MB tegelijkertijd, maar toen ik de oude er uithaalde en de nieuwe er alleen in liet zitten, toen deed ie het perfect. Maar, toen ik thuis kwam zag ik alleen een zwart scherm. Vervolgens lukte het niet meer omde computer goed op te starten. Dus, hij heeft het in feite maar 1 keer goed gedaan. Is hier een oplossing voor??
De module die met aangeraden is de DIMM PC3200 van Dane-Elec.
Alvast bedankt,
Sophie
 
Hoeveel is het geheugen wat je gekocht hebt 1 gb?
Ws heb je dual channel geheugen. Wanneer er twee bankjes zijn gaan de twee modules nooit samen werken(moeten hetzelfde zijn.
Wanneer je 4 banken hebt, moet je een bankje overslaan, dan lukt het waarschijnlijk wel.

Verder helpt het soms om in het bios het geheugen opnieuw te laten herkennen.
PB zal echter weinig BIOS opties hebben.
Dan helpt een optie als falesave defaults nog wel eens.
Het bios kun je in wanneer de pc opstart en dan op del of F1 drukken(De juiste toets verschijnt onderaan het scherm).
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad 1gb gekocht, maar of het dual channel is dat kan ik niet vinden. Ik heb 2 slots voor het geheugen en had al het idee dat ie het niet zou doen met de oude module. Ik ga even je BIOS tip proberen. Spreekt het voor zich als ik in de BIOS ben?? Dank je wel!!
 
dual channel wordt door het moederbord bepaald, niet door het geheugen zelf.
Helaas is het niet altijd zo dat de weg in het bios zichzelf wijst
Voor geheugen timings is het vaak iets van chipset en advanced
Auto en spd zijn dan de juiste opties.
Verder nog de genoemde defaults.
Meestal staat onderop welke toetsen je moet gebruiken waarvoor.
Met esc ga je vaak een scherm weer uit.
Aan het eind ga je naar iets als exit en dan kun je kiezen tussen wel en niet opslaan.
Wanneer je twijfelt sla je niet op.
Post je bevindingen dan hier.
mvg leo
 
Hi Leo,
Bedankt voor je hulp. Ik ben de hele tijd in het buitenland geweest (en heerlijk even niet aan mijn computer gedacht), maar ik ga morgen gelijk kijken of je oplossing werkt. In ieder geval super bedankt. Ik laat mn bevindingen dan gelijk weten...
gr.
 
Hallo

Kijk anders even met een software programma zoals everest ultimate (gratis),
en bekijk de hardware configuratie van je geheugen!

Haal hieruit de info om een nieuw geheugenbankje te vinden of kopen! Haal anders die van 512 mb eruit en doe die van 1 gb er weer in. Het zwarte scherm komt meestal omdat het geheugen niet goed vast inde bank zit. Misschien is even het geheugenbankje aandrukken en kijken of het wel goed in het slot valt wel genoeg.

Succes.:thumb:
Chico79.:)
 
eindelijk

Hi,
Nou, in de bios heb ik de optie chipset. Vervolgens staat er AGP Aperture size = 512MB (kan ook niet hoger heb ik gezien), AGP Fast Write Support = Auto en Flexible AGP 8x (auto). Onderaan krijg ik de optie om f7 te drukken voor setup defaults. Moet ik hiervoor gaan???
gr Sophie
 
ik denk dat je niet meer kan in de bios van de PB
Ja dus, het is het proberen waard.
 
Ik heb al jullie opties geprobeerd (behalve het kopen van een nieuw geheugenbankje) maar als de 1gb er in zit dan laad hij nu wel windows maar wat er dan gebeurd als hij opgeladen is dan gaat ie in een keer plotseling restarten. Is hier nog iets voor, of is het beste wat ik kan doen een nieuw geheugenbankje kopen...?
alvast bedankt!
sophie:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan